Min julklapp till mig själv

Igår vaknade jag i panik. Försoven. Suck. Duscha i raketfart, slänga på sig kläder, borsta tänder, springa hemifrån. Medan jag sprang runt som en yr höna så ringde Åsa, men jag ignorerade telefonen. Jag kan ringa tillbaka när jag sitter på tunnelbanan.
 
Ser ett SMS från ovan nämnda Åsa: "Ring mig. Jag behöver hjälp". Så jag ringer direkt när jag fått på mig skor och jacka och gått hemifrån, vad har hänt nu?? Det visade sig att det inte var något som hade hänt på det viset - men att hon behövde hjälp med biljettbokning. Biljetterna till Tenatious D's konsert släpptes nämligen klockan 09.00. Vilket jag HELT hade glömt på grund av försovningen. Nåväl. Innan vi fick tag på varandra på telefon hade det löst sig för Åsa med annan hjälp. Men jag var fortfarande biljettlös. Snabbt in på Ticnet. Hamnar i den där förbannade kön. Ser hur den beräknade kötiden sniglar sig fram - kommer det att finnas några biljetter kvar när jag väl kommit fram? 
 
 
För er som inte känner till Tenatious D så förklarar jag på julnördiska. Hälften av bandet utgörs av Jack Black. Dvs den mysiga killen som får ihop det med Kate Winslet i The Holliday.  
 
Klockan 09:28 kom jag in på Ticnet. Helt övertygad om att biljetterna var slut vid det det laget. Men... Jag lyckades knipa en av endast 3.500 biljetter. GLAD. Under dagen har jag följt missnöjdheten bland mina vänner på Facebook, det var många som blev utan. Live Nation skrev att biljetterna tog slut på 3 minuter, men det stämde inte riktigt, eftersom jag fick tag på min efter en halvtimme. 
 
Hade jag tänkt på att det var i sån liten lokal skulle jag så klart ha köpt flera biljetter när jag väl kom in, men tyvärr köpte jag bara till mig själv. Men Åsa har ju också biljett. För en gångs skull har jag alltså min "date" till Alla Hjärtans Dag fixad låååångt i förväg :-)
 
Önskar er alla en riktigt bra fredag!

Kommentarer
Therese Bjärstig säger:

Pust! Sådan tur att du knep en biljett, förstår du är nöjd! :-) Å det där ölkittet lät lite roligt, vore kanske en bra win-win present att ge min karl ;-) Ha en fin fredag och en trevlig helg! KRAM

Svar: Klart karln ska ha ett ölkit. Har läst fina recensioner om Mikkeller-ölet. Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-24 | 09:18:17
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Emmas Julblogg säger:

Vad roligt att du fick biljett! Med tanke på hur fullt det var när de kom till grönan kan jag tänka mig att biljetterna tog slut snabbt.. ;)

Svar: Jo. När de spelade på grönan var jag en av alla som inte kom in. Det regnade väldigt mycket den dagen vill jag minnas. Men nu är det min tur :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-26 | 22:43:12
Bloggadress: http://emmasjulblogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback