Jul på Åhlens City

I måndags tog jag en sväng in till stan efter jobbet. Syfte och mål: spana lite julutbud i butikerna. Det var en riktigt mysig kväll, och min näsa anade doften av snö* Jag hade bara en halvtimme på mig så enklast är att ta en snabb runda runt Drottninggatan. H&M Home var värdelöst ur julsynvinkel. De hade absolut ingenting juligt framplockat ännu. En sväng in på PUB-huset för att besöka Habitat - bara för att upptäcka att de flyttat därifrån och numera befinner sig på Söder (dock rätt nära jobbet, så det kan bli en lämplig lunchutflykt). 
 
Dags att dra fram ett ess ur rockärmen. Åhlens City. Det kan ju inte misslyckas i alla fall? Nej. Det gjorde det inte. Så klart att det är jul på Åhlens City. Halva plan 2 var fylld med juliga saker. Det var en massa saker som jag ville ha, men det är lite för mycket månad kvar på lönen för tillfället. Tur att det kommer en ny på fredag. Lön alltså. Inte månad :-)
 
 
I år kommer min gran återigen gå i ljusa färger. Som 2012. Blev inspirerad av 
denna gran, jag gillar verkligen "istället-för-glitter-pärlbandet"
 
 
Bilden visar en del av SIAs julsortiment. Sia har alltid snygga
grejer, men priset brukar vara lite väl saftigt enligt min mening....
Eller vad sägs om de höga "glasen" till vänster till vrakpriset 829 kr???
 
 
Dessa glasgranar blev jag lite förälskad i. Men de passar inte in i
min julstil, så jag hoppas helt enkelt att någon annan köper dem,
så att jag får njuta av dem på era fina bilder haha
 
Det blir helt klart en ny runda när lönen kommit. Då har de förhoppningsvis tagit fram mer saker också. Nu var det mest granpynt och adventsljusstakar. 
 
Å andra sidan....  Jag borde verkligen inte köpa något här hemma. När jag för en gångs skull ska få uppleva en amerikans julskyltning och pynt och shopping så borde jag spara mina slantar tills dess. Nåväl. Det lär ju visa sig :-)
 
*Och det där med att min näsa kände lukten av snö... Det var bara falskt alarm. Min näsa snackar mycket skit, så den ska man inte lita på. Det lyckades jag lista ut alldeles själv när de första 30 sekunderna av lycka hade lagt sig - det blir inte mycket snö när det är 7 grader varmt ute....

Kommentarer
Victorias Jul säger:

Du får försöka hålla dig till USA resan och sedan shoppa här hemma om du mot förmodan inte skulle hitta något i där =)
Vill också gå och kika på jul i affärer men jag ska ju åka till Ullared i nästa vecka så jag tänkte spara mig till dess fast jag skulle mycket hellre velat åka till Usa men någon gång så ska jag göra det

Svar: Ahh ja det är nog lika bra att avvakta shopping till dess att Ullared är avklarad.
Ha en fin helg Victoria :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-22 | 08:55:07
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö säger:

Nu blev jag förälskad i glasgranen och den skulle fungera ganska bra i min julstil.

Svar: Härligt. Go and get one. Det förtjänar du :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-22 | 08:59:04
Bloggadress: http://crimsonanna.blogspot.se
Jessica säger:

Åhléns city i jultider är ju härligt...och hela utsidan också =)

Alltså, jag har så svårt att hålla mig från att köpa julsaker - en riktig julsjukdom.
Ser för övrigt sjukt mycket fram emot inlägg från din Chicagoresa!!!

Svar: ....och jag ser sjukt mycket fram emot att skaffa mig chicagominnen att skriva om, men jag vet inte om jag ser fram emot att skiva inläggen så mycket (då är ju resan slut...)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-22 | 09:47:17
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Linda / Candygirl säger:

Oj vad du ska kunna handla mycket juligt på andra sidan atlanten.. ska bli kul att se..

Själv köpte jag idag en julbelysning, en (billig, men fin) toppstjärna till granen och en batteridriven ljusslinga. :-)

Svar: Ja det ska bli sjukt kul. Det är tydligen en del julmarknader och liknande också. Och jag vill på Macys! Vill vill vill :-)
Kul med lite shopping!!! Älskar när du visar upp din gran :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-22 | 14:49:45
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Nilli säger:

Åhléns City kan visst misslyckas... Var inne här i Göteborg i måndags, och det enda de plockat fram var lite adventsgrejjer, har sett massa blider från andra Åhléns och blev minst sagt fett besviken...

Oh, jag gillar också verkligen "pärlbandet" har en liten ljusslinga med pärlor som jag brukar ha liggande i köksfönstret, mycket tjusig.

Svar: Nej vad trist. Du bor helt enkelt på fel sida av landet! Ny chans nästa vecka?
Åhh jag har också en pärlbandsljusslinga. Brukar ha den liggande på köksbordet efter jul som en del i min "vintriga men ojuliga" köksinredning :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-22 | 17:52:00
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback