Glögg i arabiska theglas

I Allers-inlägget för några dagar sedan lovade jag att återkomma med bilder på min samling theglas. Under ganska många år har jag samlat på theglas. Små arabiska theglas passar utmärkt till glögg. Det guldiga håller ihop de udda glasen till något enhetligt. Dessutom passar det fint till julen.
 
Delar av min samling. Glasen har jag köpt på Indiska, på diverse olika
"skräpbutiker"  
samt även samlat på mig under resor i Nordafrika.
 
Jag har valt att köpa glasen i par istället för att köpa mängder med likadana. Det finns tre anledningar till det. Den första är att det är smidigt när man har glöggfesten. Du vet hur DITT glas ser ut. Den andra anledningen är att glas går sönder. Och då är det enklare att köpa ett nytt par än att försöka hitta komplement till något man köpt för mååånga år sedan. Det tredje - och viktigaste - är att jag gillar det udda. Allt behöver inte vara likadant, men det får väldigt gärna vara enhetligt. 
 
Några sorter har jag dock i mängd. Det är ju trots allt trevligt med likadana glas när man bara är runt 5-10 personer :-)

Kommentarer
Jessica säger:

JAg älskar också theglas. Har dock inte så många olika - men det var smart att köpa dem i par. SNor idén och börjar samla!
Sen tycker jag att de bidrar så bra till den där bohemiska looken jag vill åt.

Svar: You go, girl :-)
Och absolut. Ett sånt där brickbord och en massa theglas. Le bohemian chiq :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-20 | 09:13:40
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Julpussar säger:

Jag undrade just var jag sett den idén förut när jag bläddrade i Allers, men då vet jag!
Och jag gillar också udda på det där viset, en enhetlig tanke men ändå unika glas. Kör själv på samma tema när det kommer till mina älskade jultallrikar.. :)

Svar: Härligt! Har du bilder på dem på bloggen?
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-20 | 12:50:24
Bloggadress: http://www.julpussar.wordpress.com
Julpussar säger:

Jupp! Här finns ett inlägg om när jag hittade den sista i samlingen, alla är dock inte med på bilderna..
http://julpussar.wordpress.com/2013/11/25/yay-sista-tallriken-i-samlingen/
Det enda tråkiga är väl i så fall att samlingen är komplett, vad ska jag nu leta efter liksom..? En samling theglas blir väl aldrig helt komplett gissar jag? Det finns liksom alltid fler att hitta! ;)

2014-10-21 | 09:35:29
Bloggadress: http://www.julpussar.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback