Fattiga riddare goes toasted!

Jag har sagt det förr, och jag kommer att säga det igen: rör inte mina kolhydrater! Frukost, brunch, lunch, middag. Men kanske inte på samma dag :-) Nej men... Jag tycker att det är lite trist att laga mat till mig själv, så det blir en hel del mackor...  
 
 
Min senaste innovation funkar fint som helglunch. Det är en helt vanlig toast (ost, skinka, oregano) med ett ovanligt "ytskikt". Istället för att bre mackorna med smör så doppade jag dem i ett ägg som vispats upp med en skvätt grädde. Sen rätt in i ett varmt toastjärn där de fick ligga något längre än vad vanliga toast brukar göra (ca 5-6 minuter). Serverad med en sallad blev det en riktigt bra måltid :-)
 
Lördag idag! Idag står mysdag med tre fjärdedelar av familjen Fågel på schemat. Vi ska ha en dag i keramikverkstan idag. Och känner jag oss rätt så kommer vi att avsluta hemma hos dem med två flaskor glögg: en med lite starkare innehåll åt mig och Eva. Och en alkoholfri åt killarna. 
 
Ha en fin dag :-)

Kommentarer
Therese Bjärstig säger:

Skrattade gott åt julkuleinlägget, oss missbrukare emellan så känner vi alla igen oss ;-P
Här snöar det, så jag drog ner en spellista med julsånger å gav mig ut å sprang, religiös upplevelse snudd på och oj så julkänslorna började bubbla :-D Ha en fin dag/helg! KRAM

Svar: Du får NÄSTAN springandet att låta mysigt :-)
KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-18 | 09:37:59
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Katarina säger:

Det var ett bra tips, tack! Hoppas allt är bra med dig. Kram från Singapore!

Svar: Kram till dig med Katarina! <3
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-18 | 09:53:20
Bloggadress: http://hovkonditorn.blogspot.com
Nilli säger:

Mums, har dock ingen smörgåsgrill... :(

Men till en fellow mackälskare bara måste jag tipsa om "Mackor" av Jonas Cramby vilket är PORR för macklovers. ALLT är från grunden, alltså ALLT, inkl röka egen bacon, hemgjord mozzarella och så klart pefekta bröd. Kanske inget man lagar till sig själv, dock. Jag tänkte prova på en "Eggplant Parm" ikväll, som är ett stort bröd fyllt med tomatsås, friterad aubergine och hemgjord mozarella, dreglar bara tänker på det...

Svar: Åhh. Jag älskar Jonas Cramby. Hade förmånen att äta hans mat i somras då jag var inbjuden på ett snapsevent. Kladdiga ribs. Ostron. Devilled eggs. Pulled pork... Mr Cramby himself stod ute på terasssen och skötte grillen. MUMS.
Testade du monstermackan då? Det lät GRYMT gott - men säg inte att du gjorde egen mozarella? :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-18 | 14:00:57
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Lillgarden säger:

Det där lät inte helt fel inte!!
Samma här... Leva helt utan kolhydrater hade jag nog inte klarat...
Ha en fin söndag!

Svar: Detsamma till dig Sofie :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-19 | 11:51:15
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Nilli säger:

Jag gjorde egen mozzarella. Det var kul.
CJ messade sin pappa och frågade om han var ihop med ett psykfall eller ett geni...
However, så.jävla.gott!

Svar: Geni så klart. CJ ska vara mkt nöjd - för jag förutsätter att du delar med dig av gôtterierna till honom :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-19 | 15:19:20
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Johanna (Johannas julblogg) säger:

Mackor är gott och de där ska jag nog testa!

Svar: Do it. Det blev gott. Lite mera matigt liksom.
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-19 | 22:27:35
Bloggadress: http://johannasjulblogg.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback