Broderade minnen från barndomen

Min mamma kan saker. Hon lagar världens godaste mat. Hon bakar de absolut bästa bullarna och kakorna. Hon kan sy. (Hon sydde både min balklänning och studentklänning när jag gick ut gymnasiet. Efter skisser hon fått av mig på post-it-lappar...) 
 
Dessutom broderar hon. Det finns några saker som verkligen gör jul för mig. Min broderade adventskalender. Duken med domherrarna. Snögubbevepan som hänger i mamma och pappas kök. Och Tomten.
 
 
Tomten som har firat jul med mina föräldrar fler gånger än vad jag har gjort. Tomten som hänger i hallen och hälsar oss alla välkomna hem. 
 
Från och med nu kommer Tomten även att hälsa mina besökare Välkommen. Jag hittade nämligen en exakt likadan i en köp/byt/sälj-grupp för julsaker på Facebook. Häromdagen kom han hem till mig. 
 
Välkommen Tomten!

Kommentarer
Helene - Helenes underbara jul säger:

Hello.

Du har väl inte missat att du kan vinna en jullöpare att själv brodera (eller ge till mamma) på min blogg. Gillar du att brodera så är det ett hett tips!

Kram

Svar: Hej du! Tack för tipset :-)

Får spana in det. Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-27 | 11:12:29
Bloggadress: http://helenesjul.blogspot.com/
Lillgarden säger:

Det är så fint med gamla jul broderier!
:)

Svar: Det är underbart! Skulle inte kunna tänka mig det någon annan tid på året, men just till jul så funkar det :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-10-30 | 21:14:39
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Rundamamman säger:

Men duuuu, just en likadan hänger hemma i mitt barndomshem, jag kanske måste kidnappa den och låta den fortsätta att fira sina jular här hemma hos oss! :D

Svar: Haha de finns visst lite överallt :-) Kul :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-11-12 | 14:02:20
Bloggadress: http://rundamamman.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback