Varm choklad-väder

I går morse när jag vaknade så hade det snöat under natten. Men det var plusgrader och mörkt och tungt och snön hade "vattenhål" överallt. I morse vaknade jag återigen till en vit värld. Men denna gång ljus och krispig och fluffig.
 
 
Såna gånger vill jag dricka varm choklad. Eftersom det är lördag så är det dessutom helt okej att hälla i en skvätt Minttu.
 
Vinterstudion håller mig sällskap idag. Dagens schema består av städning. Att få bort den där koncentrerade julen från skänken i vardagsrummet kräver en styrketår :-)

Kommentarer
Sara på Vardag.nu säger:

Varm choklad med minttu <3 Testa med Malibu också, mmm...

Svar: Nja... Kokos är inte nån stor kompis till mig. Det får bli vanlig mörk rom istället (vilket är favoriten - ihop med en sqwett baileys!)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-11 | 12:36:32
Bloggadress: http://vardag.nu
linda / candygirl säger:

Har jag aldrig testat... lät gott.

Svar: Testa! Det är super :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-11 | 13:30:51
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Lillgarden säger:

Måste skaffa en ny flaska mintu.. det är minsann gotti gott!

Svar: Oh ja. Gör inte som jag bara - för några år sen klämde jag i mig 4 dl genom att gå och smutta ur en flaska. Det blir rätt mycket mht att den är 50procentig... Nuförtiden dricker jag bara minttu om det blandats haha
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-11 | 13:44:34
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Therese Bjärstig säger:

Ha ha så jag skrattar för mig själv, satt just här hemma å fick ett sug på varm choklad :-D Å klurade på om man fick lägga i en skvätt cointreau och lite apelsinskal på en söndag?! Ska ta ner julgranen i dag, men är rejält kallt så jag tror den får stå kvar i uterummet tills det blir mildare, julen varar ju till påska, så det är ingen panik ;-P KRAM

Svar: Åhh cointreau är så gott i varm choklad. Min favvo är annars mörk rom och baileys. Men jag har slut på både rom och baileys så då fick det bli minttu.
Min gran är naken nu. Måste bara masa mig ner i förrådet med lådor + hämta lådan till granen... Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-12 | 11:15:23
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback