Funderingar dagen efter

Jag var full igår, jag var lössläppt och yster
Idag är jag nykter, modfälld och dyster
Igår fick jag gästa lasternas brunn
Idag är jag härsken och torr i min mun
Jag var lycklig igår, jag stod mitt i ljuset
En gloria fick jag kring pannan av ruset
Jag var stor igår, idag är jag liten
Jag blev jätte igår med tillhjälp av spriten
Jag var kär igår, det var stämning och vekhet
Idag är det eftertankens kranka blekhet
Igår höll jag brandtal för sanning och rätt
Idag vill jag spy i en vattenklosett
Jag var kung igår, idag är jag slaven
Med ångest i hjärtat jag väntar på graven
Jag känner mig redan på tre alnars djup
Men ska världen förgås vill jag först ha en sup
Den näst sista dagen är nog människan dragen
Och kommer i bakrus på yttersta dagen

Kommentarer
Therese Bjärstig säger:

God fortsättning! Å här var vinet till maten korkskadat, och bubblet alkoholfritt så jag känner mig oförskämt piggelin i dag till skillnad från många. Familjen började med en lång sparktur i morse, och vi var rätt ensamma ute ;-D Men nu väntar en obligatorisk nyårsdagspizza, bakis eller ej så är det mumma ;-D KRAM

Svar: God fortsättning! Nej det är inte så illa som versen säger - jag kom aldrig riktigt igång igår, så det känns bra idag :-)
Hoppas att pizzan smakade gott. Jag tittar på Sagan om de två tornen och avjular vardagsrummet :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-01 | 15:33:43
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Ann-Sofi Matsafari säger:

God fortsättning:)

Svar: Tack detsamma Ann-Sofi! 2014 kommer att rocka :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-02 | 14:12:46
Bloggadress: http://matsafari.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback