Fredagsmys blev lördagsnöje

Jag är inte mycket för att tvätta. Eller... Själva tvättandet (alltså att stoppa in en tvätt i maskinen) är inte så jobbigt. Men att sortera tvätt innan, hänga tvätt, få in den rena tvätten i garderoben... Det får mig att tänka på Astrid Lindgren: Döden, döden, döden.
 
Nu är det kris. Jag tvättade i början av december. Jag packade en väska med smutstvätt och tvättade hos föräldrarna i jul. Jag gick till jobbet i sommarklänning i torsdags. Det ligger tre par rena trosor i min underklädslåda. Så tidigare i veckan gick jag och skulle boka tvättstugan. Hade att välja på tvätt fredag kväll eller lördag morgon kl 7. Så då fick det bli fredag kväll. Bara för att komma hem igår och märka att det var visst lördag kväll som var bokad. Suck.
 
Jag ska nämligen på hockey idag. Så inte sjutton kan jag stå i tvättstugan kl 17 när hockeyn börjar kl 16. Som tur är fanns kl 12-passet ledigt. Tack gode någon!! Hinner iaf tvätta och torka två maskiner innan jag sticker hemifrån, och ytterligare två maskiner får jag hänga på tork i lägenheten.
 
Annars har det varit lite tyst här i några dagar. Det är lite mycket nu på jobbet, och det händer inte så mycket därutöver. Men jag hoppas att ni alla får en riktigt fin helg!

Kommentarer
Lillgarden säger:

Håller helt med dig! Slänga in en maskin helt okej. Men allt sorterande, spraya alla barnensfläckar, hänga upp, ta ner, vika, sortera och lägga in.. DET är så sörens trist!

2014-01-18 | 12:19:20
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Linda/Candygirl säger:

Tvätta är OK - men vika är hemskt.. Och para ihop strumpor - där alla ifamlijen kör med svarta dito är ÖKEN...

2014-01-19 | 22:04:55
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback