American Pancakes med majs

Jag älskar långa slöa helgmornar. Lite dramatik med skidskytte, lite bacon, lite Andre Pops. Lite långfrukost. Mycket the. Och en OnePiece. Då mår jag nog som bäst. Idag blev frukosten visst lite sen och intogs först runt 14-tiden... Det blri så ibland :-)
 
Majspancaces serverade med bacon, en klick smör, lönnsirap och chiliflakes. Mums.
 
American Pancakes med majs
Blir ca 16 små pancakes.
 
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1 krm salt
2 dl mjölk
2 msk matolja (eller smält smör)
1 ägg
1 liten burk majs, avrunnen

smör till stekning
 
Gör så här:
  • Blanda de torra ingredienserna i en skål.
  • Vispa sen ner mjölken och smöret och sist ägget. Vispa till en slät smet.
  • Rör i majsen
  • Stek i stekpanna eller plättlagg. Klicka ut ca 1 msk smet per pannkaka.
  • Grädda ca 1 1/2 minut, tills det börjar bli lite bubblor på ytan. Vänd och grädda ytterligare ca 1 1/2 minut.
 

Kommentarer
Therese Bjärstig säger:

Hur F-N kan du vara singel?!?!?! Det är ju en bedrift tycker jag, jag menar vilken karl skulle inte hocka upp med dig efter att ha läst detta inlägg? Sportintresserad, grym på mat, och scrolla de runt ser de att du har grym musiksmak, gillar fest etc. Ja, hade jag varit karl hade jag då aldrig tvekat en sekund utan tagit med mig en flaska glögg och ett paket bacon under armen och plingat på din dörr ;-D

Svar: Har varit lite dålig med bloggen på sista tiden - men du ska veta att jag skrattade gott när jag läste detta. Känner du ingen lämplig karl i sthlm som du kan skicka hit då? OS-brunch och spirande romans :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-01-20 | 15:59:02
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Sara på Vardag.nu säger:

Komiskt, jag tänkte på pannkakor av majs senast igår. Då på majsmjöl i och för sig (funderar på om det kan bli något att ha?) men majs i vanliga pankisar funkar ju också förstås!

2014-01-20 | 19:58:39
Bloggadress: http://vardag.nu
Flopfloppan säger:

Men visst är det de bästa! Särskilt att inte äta förrän sent och då njuta ordentligt.Det blev ju otippat dramatiskt i båda skyttena också. Jag önskar att jag gjort mig en redig frulle jag med, men det blev i alla fall nya bullar.

2014-01-20 | 23:45:53
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback