Min kärleksförklaring och bön till SVT

Så har de olympiska spelen i Sochi pågått några dagar. Jag, som är en sportfåne av rang, har längtat och fasat inför detta. Längtat, eftersom ett vinter-OS är min bild av himmelriket. Fasat, eftersom det kommer att sändas i Viasats regi.
 
Ingen lugn och trygg André Pops som håller i studion. Ingen Jacob Hård som i inledningen av sändningarna är lugn och saklig och kunnig, och i slutet, när det är som mest spännande kommenterar med falsettröst. Ingen Anders Blomqvist som vrålande patriot och släpper all opartiskhet lång väg och vrålar glatt när motståndaren faller. Ingen Björn Fagerlind och Stig Strand. Alla dessa fantastiska personer. Som är nästan lika stora som de sporter de kommenterar. Nästan lika viktiga som de idrottare som faktiskt utövar sporterna. Jag saknar er. Jag saknar er så att det nästan gör ont i hjärtat.
 
Jag hatar ComHem. Jag hatar Viasat. Jag har betalat för det där jävla Viasat-paketet. 24 jävla månaders bindningstid. Men OK, Viasat har ju rättigheterna även över sommarOS 2016. Men ljudet på reklamfria Viasat Sport hackar. Medan ljudet på TV3 fungerar felfritt (även under reklampauserna..............) Försöker fixa Viaplay så att jag kan ha mobilen på i bakgrunden under kommande veckor. Enligt info på Viaplay.se "om du har Viasats sportkanaler ingår dessutom all sport och OS". Vilket jag har. Men inte om man har tecknat sportkanalerna via fucking jävla ComHem. För de har inte tecknat avtal om Viaplay med Viasat. Snacka om vilseledande information. Det blev väldans mycket svordomar nu, men jag är ARG!
 
Kära älskade fantastiskt braiga SVT: gör ALDRIG mer så här mot mig. Kan ni inte strunta i det där med att ha 4 deltävlingar och en andra chans i Mello? Bara fokusera på huvudtävlingen? Tänk så mycket pengar ni sparar då. Då kan ni köpa in OS 2018. 

Kommentarer
Flipfloppan säger:

Håller med om allt. Jag saknar Kalle något oerhört under skyttena. "första sitter, andra sitter, tredje sitter, fjärde likaså" och alla du räknat upp också såklart. Jag har fått TV10 av min hyresvärd, vilket är bra, men viaplay har jag inte och ska tydligen inte sakna heller??

2014-02-09 | 19:06:23
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Linda Candygirl säger:

Haha.. stackars Erica. Kan man inte se via nätet? Eller höra på radio då?

(säger jag som inte bryr mig det minsta. Men mello gillar jag!)

2014-02-09 | 22:36:51
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Lillgarden säger:

Håller helt med! Lägg ner alla deltävlingar och annat och satsa på det som folk faktiskt vill se!
jag har faktiskt lyssnat på radiosporten i P4 en hel del nu i os och där är fortfarande bra röster, ingen reklam och bra kommentatorer. Men oj vad man saknar Pops och gänget.
Satt och titta på svts lilla os-program igår. Så trist att dom enbart har stillbilder att jobba med men oj vad man saknar POps och gänget. är verkligen klass skillnad!

2014-02-12 | 13:16:55
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Charlie CS - Kulturtant som cramas säger:

Men har det ens med varandra och göra? OS och mellon? Är det inte bara att de inte hade tillräckligt med pengar för att köpa rättigheterna eller nått med reklamavtalen?

2014-02-12 | 23:43:00
Bloggadress: http://kulturcramar.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback