God och mättande röra till fisk

Jag fick ju en massa röding av pappa efter jul och jag gör mitt bästa för att beta av dem en efter en. Denna röra är gjord på ett par minuter. Dessutom är den mättande, vilket är bra. Av nån underlig anledning gillar jag nämligen inte att äta potatis till fisk.
 
 
Lite naturell Keso (räkna med ½ burk per person) blandas med Herbamare örtsalt, finhackad purjolök och strimlade sockerärtor. Ersätter både sås och potatis, så det är toppen om man känner för att äta lite nyttigare. Och gott. Annars skulle jag ju inte äta det :-)
 
Fiskfilén stektes i grillpanna och serverades med en sallad och några droppar balsamvinägercreme. Mums.

Kommentarer
Citroncest - matblogg från Italien säger:

Keso är verkligen bästa tillbehöret till så himla mycket. Går att variera i en oändlighet. Och vad god rödingen ser ut att vara!

2014-02-03 | 11:59:13
Bloggadress: http://citroncest.blogg.se/
Ann-Sofi Matsafari säger:

Låter fräscht:) Älskar sockerärter. Och jag är din motsats när det kommer till potatis. Potatis är det bästa jag vet.

2014-02-03 | 13:55:22
Bloggadress: http://matsafari.nu
Therese Bjärstig säger:

Måste definitivt testas, kul med annat än potatis till! Å kakfatet nedan ser ut att bli grymt!
Å ang karlar så har jag dåligt med tips på rejäla sådana i 08-trakten, du ska ju ha en norrläning förstår du väl! Nästa gång du åker upp till Kramfors får du göra en insats ;-D He, he. Hoppas du känner dig bättre nu, annars får du sjukskriva dig och vila upp dig framför OS ;-) KRAM KRAM

2014-02-03 | 14:06:04
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Linda Candygirl säger:

Jag gillar ljummen potatissallad till fisk. Och en god pasta passar alltid. och rostad potatis. Men kokt potatis är trist till firre...

2014-02-03 | 20:41:15
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Anonym säger:

Mums med röding! Särskilt om man fångat den själv:). Är som du, ingen potatis till fisk. Godare med sallad el. som ditt tips. Ha en bra dag!

2014-02-04 | 07:06:20
Anonym säger:

Mums med röding! Särskilt om man fångat den själv:). Är som du, ingen potatis till fisk. Godare med sallad el. som ditt tips. Ha en bra dag!

2014-02-04 | 07:06:43
Anette säger:

Mums så gott!

2014-02-04 | 23:53:32
Bloggadress: http://nettansliv.se
Greta säger:

Hej!
Alltså..röran var to die for. Enkelt och så himla supergott. Jag tog Voltaires örtsalt med ramslök i. Mums!

2014-02-08 | 08:30:20

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback