Den där muggen

För några veckor sedan visade jag upp en halvfärdig mugg. (Kolla HÄR om du är nyfiken) En sån som jag inte var nöjd med när det gäller formen, men då blev det ju en skitbra möjlighet att lära mig något om glasyer. Leka lite :-)
 
 
Det blev bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag hade trott att det skulle flyta ihop mycket mer i övergången mellan den blå och den vita glasyren, men det blev en skarp kant (och det som inte är skarpt beror ju på att jag inte gjorde ett bra och skarpt jobb innan ugnen).
 
 
Den lilla blomman höll förvånansvärt bra. Visst, den har runnit lite. Men återigen har det blåa hållit sig på sin plats och inte blivit ett "blurr". Nu tänker jag mig en kopp med vit glasyr och en smiley i botten - för att mötas av något uppmuntrande när thekoppen är tom. Det kan man behöva på morgonen :-)

Kommentarer
CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö säger:

Vilken bra idé med en smiley i botten på koppen-låter som en riktig måndagsmugg =)

2014-02-04 | 11:28:17
Bloggadress: http://metalanna.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback