Och så kom snön...

Igår morse hade det snöat lite under natten. Fram på eftermiddagen började lapphandskesnöandet. Stooora fina flingor som långsamt singlade sig ner. Det var så fantasktiskt bra tajming, för just då så drack vi lite glögg på jobbet. Att stå med en mugg glögg i handen samtidigt som årets första riktiga snö faller... Lycka!
 
 Utsikt från jobbet över Södermalms snöpudrade hustak...
 
...och den här vackra vintervägen leder hem till mig.

Jag hoppas verkligen att snön får ligga kvar. Och fyllas på ännu mera. Snart är det jullov, och det är klart att kidsen ska kunna vara ute och åka pulka.
 
Nu är det nedräkning även till mitt jullov. Jag ansökte om semester hela julen på vinst och förlust. Och fick det. Så i år blir det jullov på riktigt även för mig. Jobbar sista dagen imorgon, och sedan tillbaka först den 7:e januari.
 
Ha en riktigt fin dag!

Kommentarer
Anna säger:

och så försvann den igen:(! Vi har isiga gator kvar i förorten, själva snön är ett minne blott. Men den kanske kommer igen om vi har tur?!

2014-12-18 | 16:21:03
Bloggadress: http://www.annapannapuff.se
K- S säger:

Ha en jättefin ledighet!

2014-12-18 | 18:09:01
Bloggadress: http://dinkelhoppare.blogg.se/
Lillgarden säger:

Mysigt! Här blir det nog ingen snö till jul inte...
Sex plusgrader och regn och rusk...

2014-12-23 | 08:52:39
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback