Bildkavalkad: crazy julgranskulor

Jag knäppte så himla mycket kort i Chicago. När man kommer hem blir det nästan lite överväldigande att försöka sortera upp dem. Men nu har jag i alla fall fått ihop julgranskulorna. Jag ber om ursäkt för världens längsta inlägg redan nu. Försökte sålla bort lite grejer, men det gick inte.
 
I alla fall. En sak som förvånade mig var att julen i Chicago var väldigt smakfull. Mycket. Over the top. Ja visst. Men ändå smakfull. Dock såldes det en hel del julgranskulor som kanske inte hamnar i kategorin "god smak" i ordets mest traditionella bemärkelse. Men vad sjutton... Måste det alltid vara det då? KUL smak funkar också. I alla fall hos andra :-)
 
Eftersom det är KUL med kitch (bara inte hos mig) så instiftade jag en tradition för några år sedan. En av mina bästa vänner har ett underbart hem. Kitch de lux, blandat med klassiker. Varje gång jag hälsar på måste jag gå runt i lägenheten och studera vad som hänt sedan jag sist var där. Så varje år köper jag en julgranskula till henne, och en kula till hennes son. Någonting roligt och riktigt annorlunda. Hade det inte varit för att piggfisken nedan varit handblåst (och kostade därefter.... 54 dollar...) så hade den varit klockren. Men det var inte direkt några problem att hitta andra fina saker. Problemet var snarare att begränsa sig :-)
 
Nog pratat. Här kommer bildkavalkaden. Håll till godo :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Orkade du ända hit? Då måste jag passa på att önska dig en riktigt härlig eftermiddag och kväll :-)

Kommentarer
Jul i fjällen säger:

Det var väl inte så långt inlägg! Jag hade gärna sett fler :) Amerikanerna är ju så bra på det där! Fast jag är som dig, inte hemma hos mig, men gärna hos någon annan ;) Eller i min dotters rum ;)

Svar: Finns ett julgransinlägg uppe nu också :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-11 | 15:48:39
Bloggadress: http://julifjallen.blogspot.se
Jennie säger:

Vilka roliga, inte alls min smak heller men sushibitarna och hamburgarna tyckte jag var rätt roliga ändå. Måste ha varit ett kul besök.

Svar: Jaaa fantastiskt kul att kolla på. Även om mycket (det mesta) inte är min smak så uppskattar jag verkligen kreativiteten och galenskapen.
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-11 | 18:23:07
Bloggadress: http://adventstid.se
Ninni säger:

Hahah, snacka om att det finns kulor för varje smak!

Svar: Oh yes. Sushigran, någon? :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-11 | 18:45:46
Bloggadress: http://ninjapuff.se
Linda / CandyGirl säger:

ha vilka häftiga. Pin-up-kulan har jag. ;-)

http://www.candygirl.nu/wp-content/uploads/2014/03/pinup-umla1.jpg

Skulle gärna velat ha dom högklackade stövlarna också.

Svar: Coolt!! You go girl. Ja stövlarna var för häftiga. Det fanns även manliga torsos. Men de var inte så väl utförda tyckte jag
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-11 | 19:23:14
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Anna säger:

Underbart, helt i min stil:)! Har du fler bilder, det här var ju vansinnigt bra, roliga och inspirerande bilder! Less is more stämmer inte på julen! Jag måste besöka USA i juletid nästa år, det ser jag!

Svar: Finns ettj ulgransinlägg uppe nu :-)
Och ja. Åk. Det var underbart!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-11 | 21:54:55
Bloggadress: http://www.annapannapuff.se
Jessica säger:

De rosa kottarna, ugglorna, KLUBBAN!!! och svamparna...ja smäller av va fina!!!!
Den där klubban, jag måste ha tag i en sådan.

Svar: Kolla macys webbshop :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-12 | 13:34:27
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Nilli säger:

Underbart! Var inne i två julaffärer i New York i somras, och känner igen en hel del, helt crazy! Jag gillar de rosa fiskarna bäst!

Svar: De är underbara. Inte för mig. Men underbara.
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-12 | 20:36:31
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Lillgarden säger:

WOW! Vilka kulor!

Svar: Visst är de galna :-) och roliga!
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-13 | 15:15:03
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Kloooon säger:

Du är fantastisk klooon, precis som de pomlor från Chicago som hänger i vår kitschiga gran, thanks a million <3

Svar: DU kan va fantastisk, klooooon!!! VI är fantastiska alla tre <3
Erica AKA Tomtens Dotter

2014-12-16 | 13:17:00

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback