Prinsessan på ärten

Jag har varit på gång att shoppa en ny säng i många år. Men eftersom jag mer eller mindre har varit på väg att flytta ifrån lägenheten ända sedan 2010 så har jag hela tiden tänkt att "Jag köper ingen nu. Det får bli till nästa lya!" 
 
Min gamla säng var just gammal. Och hemsk! Och gammal. Och alldeles för mjuk. Och gammal. Och nu är den bara en sorglig historia som berättas i grovsoprummet.
 
 
Nu har jag en helt ny säng. Sängstommen är ny. Madrassen är ny. Bäddmadrassen är ny. Till och med täcket och sängkläderna är nya. Ni kan tro att jag sover gott nu.
 
Önskar er alla en riktigt bra dag. Det tänker jag ha. Igår var nämligen en riktig skitdag (för att prata klarspråk). En sån där dag när jag bara ville att dan skulle ta slut. När jag och Eva gick de sista stegen till keramiken så sa jag att "Du, bara för att den här dagen har varit skit så kan du ge dig fan på att handtaget på mitt durkslag har lossnat". Hinner inte mer än in så berättar Karin, som förestår keramiken, att ett av handtagen har börjat lossna och måste lagas. Nåväl. Tur i oturen så har det skett innan första bränningen, så det var räddningsbart. Idag kan bara bli bättre.
 
Vill skicka ett stort hjärta till mina fantastiska arbetskamrater och till min chef. Trots att dagen var som den var så känns det alltid bättre när man får stora kramar och SMS på kvällen som peppar.  ♥

Kommentarer
Victorias Jul säger:

Hoppas du får en bättre dag i dag och det tror jag när du får sova gott i din nya säng

Svar: Tack Victoria! Ddagen blev absolut mycket bättre :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-04 | 10:54:38
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Anna säger:

Fin säng! Jag har gluttat på den där , tycker det verkar smidigt med inbyggd förvaring. Hoppas du har en riktigt bra dag idag, de där skitdagarna kan man klara sig utan...
Durkslaget ser spännande ut! Ska bli kul att få se det färdigt sen :)
Kram på dig!

Svar: Mmm det är toppen. Antar jag - jag har ännu inte tagit tag i att fylla lådorna. Men det kommer :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-04 | 13:16:53
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.se
Lillgarden säger:

Snygg!
Vill oxå ha en ny säng!
Är lite så att jag i hemlighet önskar att vår gamla säng inte går upp för nya trappan så vi kan köpa en NY, en 1,80 säng!! Håll tummarna lite ;)

Svar: Haha jag håller tummarna! En ny säng är en riktig lyx!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-04 | 16:44:24
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Linda säger:

Härligt med ny säng! Sover gott nu förstår jag :)

Svar: Oh yes! Jag är mkt nöjd :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-08 | 20:55:15
Bloggadress: http://liilah.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback