Mjölkfri smoothie med hasselnötsdryck

För några dagar sedan fick jag hem ett paket med nyheter från GoGreen. Det innehöll två mjölkfria dryckesnyheter som jag fick testa. Mandelmjölk och en hasselnöts- och risdryck.
 
 
Igår morse testade jag hasselnöts- och risdrycken genom att göra en smoothie på den. Använde enbart frysta hallon och hasselnötsdrycken. Jag gillade verkligen smaken. Det smakade som en vanlig hallonsmoothie som fått en påse nötcreme tillsatt.
 
Blev sugen på att testa att baka på den också. Kanske blir det scones till frukost idag. Kanske...

Kommentarer
Lillgarden säger:

Låter som en spännande produkt! Något som finns i en vanlig mataffär eller?

Svar: Jag hoppas det? Men det borde det ju göra - andra gogreenprodukter finns ju :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-22 | 09:36:43
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Lina säger:

Ska testas. Måste säga att jag blir alltid så himla glad och inspirerad av att läsa din blogg. Gör inte så mkt avtryck här, men besöker bloggen flera gånger i veckan :-)

Svar: Tack snälla du för din fina kommentar! Du förstår nog inte hur glad jag blev :-) Det är kommentarer som din som gör det så himla kul att blogga. TACK
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-22 | 14:12:46
Lillgarden säger:

Får man ta och spana in ju! Låter gott att ha i tex smothie och testar du baka med det får du presentera resultatet här ju ;)

Svar: Den var verkligen en höjdade i smoothie. Gillar du de där små nötcremepåsarna så gillar du denna. Pratade med mamma och vi började spåna lite om vetebullar med nutellafyllning. Synd att min frys är tokfull - det känns lite meningslöst att baka bullar då...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-22 | 16:08:58
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Nilli säger:

Alpro släppte också en hasselnötsdryck i somras och jag kommer ihåg att Mattias från vegoriket.se (och favoritbloggen bakemyday.se) hade komponerat en drink tillsammans med körsbär och hallon som lät ruskigt god, men tyvärr har jag inte provat den själv...

Svar: Prova prova prova :-) Så kan du berätta sen hur det blev :-DTänkte fel när du sa bakemyday. Jag tänkte på badbakeday.com... Spana in den om du inte gjort det tidigare. Inte så aktiv längre, men det finns ju ett arkiv...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-22 | 17:10:14
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback