Lättlagad tomatsoppa med smak av sommar

Äter du vegetariskt ibland? Jag äter gärna vegetariskt när det står framför mig, men jag är dålig på att laga veg. Men det händer ibland. Imorgon är det vegetariska världsdagen och då kan det ju passa bra att faktiskt passa på att laga vegetariskt krubb.
 
Kommer nån ihåg de konserverade tomaterna jag gjorde i augusti? Dessa fick bli en härlig minestroneliknande soppa häromdagen.
 
 
Ni får inga mått denna gång, Cajsa Warg-mat lagas på en höft :-) Koka pasta (jag använde risoni) tills det återstår ca 1 minut av koktiden. Häll bort merparten av vattnet och häll i en burk hemkonserverade tomater och en burk kikärtor. Låt detta koka upp och lägg i lite hackad spenat. Lägg upp på en tallrik och droppa över lite balsamicocreme. Toppa med riven parmesan.
 
Det funkar så klart att göra soppan även utan hemkonserverade tomater. Halvera istället lite coctailtomater och lägg i. Då behöver soppan kryddas lite extra eftersom tomatkonserven var kryddad. Kanske med en sked pesto?

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback