En skänk till skänks

I samma veva som jag flyttade till Stockholm köpte min syster ett hus. Min pappa dealade med den ursprunglige husägaren och köpte allt innehåll i garaget (verktyg, gräsklippare osv) till ett vrakpris. I garaget stod en skänk. En gammal ekskänk som var duktigt ful efter att ha tillbringat mååånga år i ett utrymme som inte varit speciellt uppvärmt och dessutom ganska dåligt isolerat.
 
 
Min morfar, som var en händig man, såg skänken som ett hobbyprojekt att fördriva några dagar med. Han renoverade upp den ordentligt och gav den ett värdigt liv. Ett liv som skulle levas hos mig.
 
 
Det har dröjt ett tag kan man säga. Detta var nämligen 15 år sedan... Min pappa deklarerade klart och tydligt att "Denna pjäs flyttar jag inte förän du har hittat en bostad där du tänker stanna!" Och eftersom jag vid det tillfället delade lägenhet med en kompis så fick den stanna kvar i Lunde. Sen flyttade jag till lägenhet nr 2. Där tänkte jag inte bli så länge, men det blev till slut 9 år... Lägenhet nr 3 är den lägenhet som jag nu bor i. Men det var ju också ett temporärt stopp från början, i och med att jag delade med en kompis. Men nu, 5 år efter inflytt, när lägenheten är helt och hållet min så blev det dags för skänken att flytta hem.
 
 
Nu återstår ett angenämt nöje. Att fylla skänken med innehåll och ställa lite roliga saker ovanpå.
 
 

Kommentarer
Linda Candygirl säger:

Vilken vacker sak. Den får du ta väl hand om...

Svar: Det lovar jag att jag ska, Linda :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-02 | 10:03:05
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Therese Bjärstig säger:

Ruggit snygg, nu vill vi ju se den piffad! Kan med lätthet se den med en glöggbricka ovanpå och juldekorationer ;-D KRAM

Svar: I år är definitivt året för glöggbricka, det vill jag lova! Har varit och shoppat lite pimp idag :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-02 | 11:34:45
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Victorias Jul säger:

Vilken fin

Svar: Tack Victoria :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-02 | 12:43:10
Bloggadress: http://victoriajul.blogg%2Cse
Anna säger:

Vilken fin! Roligt med saker som har en egen historia också. Och vad kul att du numera har en alldeles egen lägenhet! Grattis!
Jag har tagit ett ordentligt uppehåll från allt vad bloggar heter, men nu ska jag se om jag inte kan läsa ikapp lite :)

Svar: Anna! Välkommen tillbaka :-)Och tack. X2. Det känns så skönt. X2 :-) :-) :-)
Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-02 | 14:25:47
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.se
Therese Bjärstig säger:

Vill seeeee!!!!!
Å tack för bloggtipset, verkar vara en blogg som är nått för mig, fasnade direkt i Julias olika pysseltips...
Tack! Behövs då man är sjuk och måste varva jobb med lite lättsmält läsning för att orka ;-D
KRAM!

Svar: Jag vill också se! Men pimpet står på tork i diskstället just nu, så det får vänta haha.
Sjuker? Det låter inge bra!!! Krya på dig. Skickar ett till bloggtips så att du har något mer att roa dig med. Den är inte uppdaterad på två år, men om du inte sett den sen tidigare spelar det ju ingen roll - arkivet är underbart. Och riktigt Theresigt :-)

http://atasteofchristmas.blogg.se/
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-03 | 07:27:05
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Lillgarden säger:

Vilken vacker möbel och vilken fin historia! Kul med möbler som har liv och en berättelse!

Svar: Tack Sofie :) jag älskar den.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-04 | 21:07:53
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback