Blir detta säsongens första jultidning?

Det börjar ändå märkas att julen är på ingående. Inte bara att vi julfreaks har märkt det, utan det är små, små tecken i övriga världen också. Juliga nyheter som presenteras överallt. Jultidningsförsäljare som knallar runt. Och på sista sidan i månadsmagazin där man hittar reklam för kommande tidning:
 
 
Så nu börjas det alltså. Förra året ransonerade jag mitt jultidningsshoppande. Det är trots allt 50-70 kr per tidning och om man köper de flesta blir man ruinerad. Näst intill i alla fall. Säger som förra året, max 8 stycken.
 
101 idéer lär bli en av dem. Dels för att det lär vara en av de första jultidningarna i butik. Men även för att jag sällan blir besviken på den tidningen.
 
Hur gör du? Köper du "allt" eller är det ransonering som gäller?

Kommentarer
Linda Candygirl säger:

jag ransonerar. Amelia jul är ett måste - den gillar jag. Och dom sparar jag. Resten köper jag om dom ser bra ut. Och de flesta av dom sparar jag inte... Men jag älskar när jultipstidningarna börjar dyka upp... så man kan börja planera, fundera... och längta.

Svar: Jag slutade köpa Amelia Jul för några år sedan. Det var bara samma samma. Har den blivit bättre på slutet?
Planera, fundera och längta-tiden är den bästa :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-08 | 13:54:51
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Victorias Jul säger:

Jag ransonerar och brukar faktiskt kunna hålla mig till 2 stycken, tycker det verkar som om julen kommer tidigare i år. Ifjol tyckte jag att den kom alldeles för sent.
När kommer den där tidningen ut?

Svar: Två stycken? Imponerande!!!! Du blev just min idol. Denna kommer ut 8:e oktober, vilket är tidigt. Allers Jul brukar vara först just runt den tiden om man ska jämföra med tidigare år.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-08 | 15:47:16
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Johanna säger:

Sv: Jag skrev till Blossa förra året, men de var inte intresserade utan nöjda med att ha lättglöggerna äpple, apelsin och lingon. Tyvärr!

Svar: Synd. För det är som sagt en himla bra idé.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-08 | 17:25:51
Bloggadress: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Lillgarden säger:

MYS! Älskar sådana tidningar!

Svar: Jag med :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-08 | 18:28:27
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Jul hos Linda säger:

Har sett att Allers jultidning kommer 8 oktober också :)

Svar: Åh vad bra. Då kan jag hoppa över den i år... (tycker att den har varit samma, samma. Men har ändå fortsatt köpa den eftersom den varit först)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-08 | 18:29:41
Bloggadress: http://julhoslinda.blogg.se
Kamilla säger:

Jag ransonerar också! Men det är svårt, men håller med dig, ska man ha alla blir det galet dyrt :-/

Svar: Mmm. För det är inte så att man har andra saker att lägga pengarna på den tiden på året... Ransonering är bra saker :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-08 | 18:45:51
Bloggadress: http://sotjul.blogspot.com
Jessica säger:

Åh, härligt, Isabellas kommer den 16:e okt.
Jag köper ju typ allt. Blir galen, tar en tidning, ångrar mig, tar den igen, ställer tillbaka den, bara för att i sista stund när jag står och betalar rusa tillbaka och hämta tidningen. Men ja, ruinerad blir jag och slöseri är det, men jag vet liksom aldrig vilka som är bra. Amelias, allers och Hemmets journal köper jag alltid, och den där där Leila nu varit med två år i rad kommer jag väl inte köpa igen ;)

Svar: Isabellas gillar jag. Det brukar vara bra idéer, även om färgerna ofta är lite för galna för min smak - men lätt att göra med andra färger så klart.Haha jag känner igen mig i det du beskriver. Därför bestämde jag mig förra året redan INNAN jul för vilka magazin jag fick köpa. Det blev enklare då...
Allers brukar vara samma samma. Men jag köper den ändå för att den brukar vara först. Och billig...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-08 | 19:59:25
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Sara på Vardag.nu säger:

Det ska börjas i god tid, alltså! Lite väl tidigt, även för mig... Jisses :)

Svar: Mmm det är tidigt för mig med. Just oktober är lagom tycker jag :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-08 | 22:05:10
Bloggadress: http://vardag.nu
Anna säger:

Ransonering! Vill ju ha alla, men de är ju så dyra. I fjol köpte jag bara Allers (ett måste eftersom den brukar vara först) och nån mer. Lantliv? Eller 101 idéer? Kommer inte ihåg... Året innan köpte jag ingen (!!) utan köpte en (Ernsts) julbok istället. Tycker eg det är smartare, då tidningarna brukar vara så lika varandra. Fast i år behöver jag nog några tidningar, för att komma i fas med årstiderna. Fattar inte riktigt att det snart är mitten av september.

Svar: Det är iofs en bra grej. Skita i tidningarna och lägga pengarna på böcker istället...
Nej jag håller med. På lördag är det 100 dagar kvar till julafton. Scary!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-09 | 09:20:54
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.se
Therese Bjärstig säger:

Säger varje år att jag ska ransonera, men brukar förköpa mig ändå... Men i år SKA jag ransonera... Försöka iaf... ;-)

Svar: Jodu. Anonyma jultidningsmissbrukare nästa :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-10 | 16:29:57
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback