Vad smakar Blossa 13?

Så vad tycker ni om att Blossa inte släpper smaken på årets glögg då? Personligen har jag inte bestämt om jag tycker att det är idioti eller ett smart PR-trick. Men en sak vet jag: om jag inte hade fått tjuvsmaka så hade jag varit sjukt irriterad.
 
Jag tog med mig några droppar till jobbet för nån vecka sedan. Alla fick ett snapsglas med typ 1 cl på botten. Kanske inte så generöst - men jag försvarar mig med att mer än så kan man faktiskt inte förtära under arbetstid :-)
 
 
Utöver att utrusta mina arbetskamrater med glögg så fick de även en penna och några post it-lappar så att de kunde notera vilka smaker de hittade. Glöggen smakades rumstempererad och här kommer deras gissningar:
  • Brända mandlar
  • Kryddnejlika, pomerans. kvitten
  • Kryddnejlika, russin
  • Muskot, pomerans
  • Russin, kåda
  • Apelsin, ingefära
  • Kryddnejlika, nypon, pomerans
  • Pomerans, apelsin
  • PR-trick. Det är vanlig glögg utan spännande kryddning
Idag släpps glöggen i beställningssortimentet. Jag gillar glöggen och kommer att beställa ett par flaskor. Ska du?

Kommentarer
Tess säger:

Jag jobbar med PR... och jag tycker bara det är irriterande. Jag som normalt klickar hem minst 3 flaskor så fort de släpps har inte gjort det i år. Vill ju inte köpa grisen i säcken. Men TACK vare såna som dig som sprider info så vill jag nu köpa den för det lät ju gott :-). Sen är flaskan jättefin!!! Who am I kidding... jag kommer ju så KLART köpa haha.

Svar: Haha gillar din vändning där :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-01 | 16:38:27
Bloggadress: http://www.seenbytess.se
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Jag brukar oftast bli besviken på Blossas årgångsglögg. Den brukar heller inte kvala in i ordinarie sortiment på bolaget utan ligger oftast som beställningsvara så om jag köper den i år så är det bara för den fina flaskans skull och av ren nyfikenhet.

Svar: Men det är ju bara de 11 och 12 som den legat i beställningssortimentet. Och nej, det är ju inte en "riktig" och traditionell glögg i den bemärkelsen så klart. Men denna är rätt lik en vanlig glögg ändå :-) Och flaskan är skitsnygg!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-01 | 16:39:21
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Helena säger:

Det låter som att det kan vara en hit i år igen! Har verkligen gillat de senaste årens smaker, och ska garanterat fylla på glöggförrådet med denna.

Svar: Ahhh jag tycker att det har varit lite bottennapp varvat med höjdare. Saffran och kaffe var otäcka. Men fjolårets yozo ingefära var underbar. Och årets är som sagt god!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-01 | 19:01:51
Bloggadress: http://hella.webblogg.se
Lina säger:

Jag har beställt! Blossas årgångsglögg är ett måste, för min del.

Svar: För mig med! :-) Har dock inte hunnit beställa än...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-01 | 20:01:50
Emmas Jul säger:

Hahaha, jag tycker de är fyndiga som gör så, man blir ju galen av att inte veta.

Svar: Absolut! Det enda jag funderar på är allergikerna?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-01 | 20:19:43
Bloggadress: http://fames.se/emmasjul/
C säger:

Vad intressant att alla skrev så olika smaker... Det är ju jättespännande! Tycker att det gör det hela lite roligt ändå. :)

Svar: Ja visst är det kul! Jag fnissade lite när jag läste lapparna sedan. Och det stämmer inte överens med vad jag själv tror (åkerbär).
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-01 | 20:40:38
Bloggadress: http://decemberljus.blogg.se
johanna säger:

Jag har redan beställt, det ska verkligen bli spännande att se hur den smakar för mig som inte fått smaka än. :)

Svar: Gott :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-01 | 21:08:27
Linda / Candy Christmas säger:

Har köpte en flaska - men bara som gåbortpresent till på Lördag (tillsammans med ett doftljus med juldoft, såklart. )

Men idag kom den väl fram i butik? Ska såklart köpa nån flaska åt oss själva också... Men det blir nog nästa vecak...

Svar: Jag vet faktiskt inte... Det var ju sagt att den skulle finnas i beställningssortimentet. Men sen tror jag att varje butik gör olika - säkert baserat på hur mycket förhandsbokningar de fått...?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-23 | 22:18:10
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
Therese Bjärstig säger:

Rätt bra gissningar inser jag då den tydligen ska smaka apelsin, pomerans och kryddnejlika, flera var ju det på spåret! Men nja, jag tycker mig itne känna någon utpräglad apelsinsmak, å hade önskat mer smak av apelsin om det nu ska smaka det :-/ Dessutom var den lite bitter, vilket fick mig att tänka på rönnbär el lingon, men de har väl fuskat med skalningen av apelsinen å låtit det vita beska sitta kvar ;-P

Svar: Jag såg det inlägget hos dig. Har skickat ditt inlägg på Blossas FB-sida, det kan bli kul att se vad man får för svar från dem haha
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-10-28 | 09:02:38
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Therese Bjärstig säger:

Ja, "grejen" var väl att det skulle avslöjas på lucia? I så fall var det ju lite klantigt att det avslöjades i en tidning i förskott...

2013-10-30 | 07:10:42
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback