Tävla om Leila Lindholms bok Welcome Home + helgtips

Knappt hinner den ena tävlingen avslutas innan det är dags för nästa. Men jag gissar att ni inte har något emot det? I samarbete med Täby Centum har jag fått möjligheten att lotta ut Leila Lindholms nya bok Welcome Home. Singerad dessutom :-)
 
Leila tog under hösten steget till inredningsvärlden och så här beskrivs boken på Leila.se: "Idéer och tips om hur du inreder ditt hem och gör det både praktiskt och levande. Boken är fylld av bilder och illustrationer från olika miljöer, allt från klassisk kolonialstil till fransk romantik. Leila guidar dig till att hitta din stil och ger dig knepen för att skapa ett tidlöst hem fyllt av harmoni! Du får även tips på hur du på egen hand tapetserar, gör en sänghimmel, bygger smart förvaring, hänger tavlor och ljussätter ett rum."
 
Ni som följer mig på Facebook visste redan att det skulle bli en tävling ikväll.
Vill du också få lite förhandsinfo: se till att hänga med genom att klicka HÄR.  
 
För att vara med i tävlingen: (obligatoriskt)
Lämna en kommentar där du talar om varför du vill vinna boken. Behöver du inspiration, skulle det bli en perfekt julklapp till någon eller älskar du helt enkelt Leilas böcker? Glöm inte att uppge din epostadress!
 
För en extralott: (frivilligt)
Dela tävlingen på din blogg med ovanstående bild. Bifoga en direktlänk till ditt blogginlägg i din kommentar.
 
Tävlingen pågår till måndag 2:a december kl 22:00.
 
****
 
Känner du för att träffa Leila IRL? Åk då till Täby Centrum på lördag. Då kickar julen igång och Leila är där för att bjuda på tips inför julbkaket och för att signera böcker.

Program lördag 30/11
12.00: Leila ger bästa tipsen inför julbaket
13.00: Elever från Täby Kulturskola sprider stämning med julsång
14.00: Leila signerar sin senaste bok ”Welcome Home”
15.00: Leila ger bästa tipsen inför julbaket
 
Läs mer på Täby Centrums hemsida.
Där finns även fler chanser att vinna både böcker och presentkorgar via Instagram.

Kommentarer
Ulla säger:

Jag önskar alla inredningsfantaster lycka till. Jag hoppar över denna gång, för det finns säkert av dem som uppskattar boken ännu mer än jag skulle göra :)

2013-11-26 | 21:12:29
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.fi
Lotta Johansson säger:

Det hade varit så mysigt att sitta framför brasan under min julledighet och njuta av Leilas bok!
/Lotta <3

Svar: Lott 1
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 21:20:21
Camilla säger:

Jag skulle hemskt gärna vilja ge boken i julklapp till min kära syster, som älskar Leila!
Har länkat på min blogg - http://cixjul.blogg.se/2013/november/tavling.html

Svar: Lott 2 och 3
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 21:26:28
Bloggadress: http://cixjul.blogg.se
Amandas jul säger:

Snor åt mig en lott :)

Min mamma är ett riktigt Leila-fan och detta skulle bli en perfekt present till henne. Julklapp är redan fixat men hon fyller år den 1 januari så boken skulle hon få då :)

Svar: Lott 4
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 21:26:38
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Linda H säger:

För att vara med i tävlingen: (obligatoriskt)

Hej hej.

Eftersom min syster är en riktig kämpe just nu så vore det så kul att kunna få ge henne denna bok som en fin grej och boken skulle verkligen uppskattas då hon älskar Leila.

Hälsningar Linda

Svar: Lott 5
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 21:26:52
Linda F säger:

Jag skulle så gärna vilja ha den själv. Mina julkokböcker börjar få ganska många år på nacken så ny härlig inspiration inför jul vore underbart. Visst allt finns på nätet.. Men inget är som att hålla i en riktig bok!

Svar: Lott 6
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 21:38:08
jessica säger:

Jag hade velat behålla den till mig själv, går här hemma nu och väntar mitt första barn. Den hade varit ett perfekt tidsfördriv innan liten väljer att titta ut till oss nu i juletider!

Svar: Gratulerar till magen!Lott 7
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 21:41:46
Ullis säger:

Jag har precis upptäckt Leilas underbara bakrecept! Sist i Sverige, jag vet, men sent ska syndaren vakna ;)
Jag älskar allt i hennes shop och jag är säker på att jag skulle sitta klistrad vid boken heeeela julhelgen :D

Svar: Lott 8
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 21:51:02
Carina Gustafsson säger:

Jag vil gärna vara med och tävla. När rman är ensam hemma är det mysigt att ta en kopp kaffe, bläddra i inredningstidningar och böcker och få en massa inspiration.

Svar: Lott 9
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 22:04:36
Spacegirl säger:

1. Jag vill vinna därför att jag tycker väldigt mycket om Leilas övriga böcker och inredningstips & inspiration vill jag gärna ha.

2. Här är min blogglänk
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2013/november/2-december-vinn-bok.html

Svar: Lott 10 och 11
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 22:36:54
Bloggadress: http://spacegirl.blogg.se
Charlotte säger:

Hej!
Jag önskar mig boken till mig själv! =) Har fått dom andra böckerna i presenter och är väldigt nyfiken på hennes inredning också! *håller tummarna*

Svar: Lott 12
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 22:49:58
Eva Nilsson säger:

Jag har leilas bakböcker på min hylla i köket.skulle vara trevligt att fortsätta med ytterligare en bok av Leila.såg alltid hennes tv- program då jag gillar hennes stil.

Svar: Lott 13
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-26 | 23:46:05
Therese Bjärstig säger:

Åhhhh JA!!!!!! Då jag bor alldeles för långt från Täby centrum, och alltså inte har möjlighet att träffa Leila irl, så vore det guds rättvisa att just jag vann denna bok som är signerad, en perfekt julklapp till mig själv, och som dessutom kommer att komma andra till nytta då all inspiration den ger kommer att vidarebefordras i form av inspirerande inlägg i min blogg :-D
Länk kommer om en stund!
KRAM

Svar: Lott 14...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 07:18:09
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Therese Bjärstig säger:

Och här kommer länken http://lurans.blogg.se/2013/november/welcome-home.html

:-)

Svar: ...och lott 15
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 07:24:42
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Elin säger:

Åh, ännu en bra tävling!
Om jag vann skulle jag ge den i julklapp till min svägerska. Trooor jag, haha. Hade gärna velat behålla den själv men tror den skulle passa henne perfekt. Bak- och inredningsintresserad blivande tvåbarnsmamma som mer än väl förtjänar en sådan lyxig klapp. :-)

Hoppas på tur.

Svar: Lott 16
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 07:52:35
Jessica säger:

Hej! Första gången jag besöker din blogg och så möts jag av detta :) Inte illa! Jag är inte alls sockersöt och florsockerpudrig som Leila, inte heller bullmamma som bakar och står i. Däremot är jag inredningsnörd av rang, och lägger (alltför) mycket tid och pengar på olika projekt här hemma. Nu är den egenbyggda farstun strax klar - då önskar jag en inspirationsbok att hämta idéer ifrån till nästa projekt (maken bävar...)!

Svar: Lott 17
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 08:12:31
Louise säger:

Skulle gärna vilja ha boken då det står rätt stilla inredningsväg just nu :)

Svar: Lott 18
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 08:47:01
Victorias Jul säger:

Jag skulle vilja vinna den som en julklapp åt mig själv då jag gillar både inredning och Lelila

Svar: Lott 19
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 09:01:31
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Jenni säger:

Ösnkar jag kunde vinna då jag länge länge har önskat mig en bok av Leila. tycker jag pratat högt och ljudligt till alla jag känner men ingen som fattat piken, till t.ex. födelsedagar. ;)

Önskar mig verkligen en bok av Leila!

Svar: Lott 20
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 09:21:25
Marianne säger:

Jag skulle bli så glad om jag vann denna, precis vad jag önskar mej i julklapp, Leila är en riktigt feel good människa och sådana behövs alltid!

Svar: Lott 21
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 11:43:50
Lolla säger:

Halloj
wow vilken vinst....jag skulle njuta av varje sida alldeles för mig själv....med lite glögg och peppisar!!!
Länkar i min blogg här
http://lollashus.blogg.se/category/tavlingar.html
kram Lolla

Svar: Lott 22 och 23
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 12:24:22
Bloggadress: http://www.lollashus.bloggg.se
Emelie - Mamma till Malte säger:

Jag vill jätteeegärna vara med :-)
Jag älskar Leilas allt, recept, böcker, program..ja, allt!!
Skulle vara jätteroligt att få vinna en bok till samlingen och inspiration..(för det kan man aldrig få för mycket av!?!) för att jag älskar leilas saker :-) har även en signerad bok.. så vore ju xtra roligt att få påfylla den samlingen också!!!

Har länkat här: http://njutensmula.se/2013/november/jag-haller-mina-tummar.html

Hoppas att tomten är snäll med mig iår! :-)
Kram Emelie
[email protected]

Svar: Lott 24 och 25
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 13:08:43
Bloggadress: http://njutensmula.se
Monica säger:

Hoppas jag kan få inspiration
av denna livfulla person
ideérna är väldigt många
det gäller att dom fånga!

Svar: Lott 26
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 14:12:53
Popprinsessan säger:

Vilken mysig blogg! Blev tipsad av Sockenvägens söta om den här tävlingen och kan inte låta bli att tävla. Jag är usel på det där "piffet" och skulle verkligen behöva vinna Leilas bok för att få lite inspiration. Om inte annat för att få en spark i baken att ta tag i alla hemska högar och "jag-lägger-den-där-sålänge-högarna"... Nu håller jag mina tummar!

Svar: Lott 27
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 14:32:15
Bloggadress: http://www.popprinsessan.se
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Jag är så jävla girig att jag vill ha boken själv. Jag älskar böcker i alla dess formen Och bak och kokböcker läser jag som om de vore spännande romaner:)

Svar: Lott 28
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 18:03:19
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
veronica hedlund säger:

jag är jätte gärna med och hoppas turen ligger på min sida :-). om turen ligger på min sida skulle denna bli en perfekt julklapp till min älskade syster som har leilas alla böcker..

kram veronica

Svar: Lott 29
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 19:12:37
Bloggadress: http://www.minbebis.com/blogg/inka/
Jessica säger:

Fantastiskt bra tävling - självklart är jag med!

Jag skulle vilja ge boken till mig själv för jag älskar Leilas grejer, piffning och recept och jag tycker hon är en superbra inspirationskälla.

Här är länken till bloggen: http://julilaloland.blogspot.se/2013/11/leilatavling-hor-tomtens-dotter.html

[email protected]

//Jessica

Svar: Lott 30 och 31
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 20:36:53
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Karin säger:

Jag har aldrig förstått varför Leila är så poppulär så jag behöver nog vinna denna bok och läsa den för att förstå Leilas storhet.
Jag har tipsat om tävlingen i min blogg https://pyssel.kratos.se/?p=2386

Svar: Lott 32 och 33
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 20:38:02
Bloggadress: http://pyssel.kratos.se
Jenny säger:

Jag skulle vilja vinna boken för att det skulle vara en perfekt julklapp till min svägerska som gillar Leila.

Svar: Lott 34
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-27 | 20:57:30
ANNA säger:

Jag skulle gärna vilja vinna boken till mej själv. Jag är rätt kassa på att ge mej själv saker, både vad det gäller tid, saker och fokus och jag har ingen av Leilas böcker. Jag tror jag skulle kunna hitta massor av inspiration i den.

Jag har tipsat om tävlingen, i min blogg. Här är en länk dirket til rätt inlägg. http://wonderings.blogg.se/2013/november/vill-du-vinna-leilas-senaste-bok-2.html

Svar: Lott 35 och 36
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-28 | 03:30:32
Bloggadress: http://wonderings.blogg.se
Anna Lundkvist säger:

Älskar verkligen Leila och hennes fantastiska bakverk och naturliga sätt. Har däremot inte en enda bok av henne och det är ju skandal! Vill supergärna ha en bok i hyllan som jag kan plocka fram när jag vill och blir baksugen.

Har tyvärr ingen blogg men hoppas på turen med en lott =)

Svar: Lott 37
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-28 | 08:24:34
Karoleen säger:

Vi ska flytta till ett eget/nytt hus efter jul och vi skulle behöva all inspiration vi kan för att få till huset så fint som möjligt!

Svar: Lott 38
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-28 | 12:54:59
Bloggadress: http://karoleen.se
Johanna L säger:

Jag bara älskar Leilas böcker :) Och att bläddra igenom en bok med inredningstips är aldrig fel när man planerar att göra om ;P

Svar: Lott 39
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-28 | 19:17:32
Petra säger:

Jag har flera av hennes tidigare böcker som jag ofta kollar i för att söka inspiration när jag bakar! Därför skulle jag vilja ha hennes nya bok som en tidig julklapp till mig själv där jag kan söka inspiration till hemmet!

Svar: Lott 40
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-28 | 19:37:46
Kristina säger:

Hoppas på turen att få en julklapp till mig själv (ja så ego är jag). Hoppas få inspiration till vårens projekt - att göra om vår ovanvåning så att våra två tomtenissar ska kunna få var sitt rum.
Hoppas dock mest på att alla ska njuta lika mycket av julen som vi gör.....

Svar: Lott 41
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-29 | 07:58:02
Sandra säger:

Den boken skulle jag vilja vinna och behålla själv.
Behöver all inspiration jag kan få nu när vårt nyinköpta hus ska inredas.

Svar: Lott 42
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-29 | 09:04:14
amanda säger:

Har Leilas tidigare böcker och självklart har denna en given plats i samlingen! Är färdig med alla julklappar till släkt och vänner men det vore riktigt trevligt med en liten julklapp till mig själv också ;)

Svar: Lott 43
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-29 | 10:43:11
emlisch säger:

jag är så gärna med. Fyller 30 den 5:e december o detta vore verkligen en STOR present till en 30 åring då jag har alla hennes andra böcker- o dottern har till och med fått sitt namn efter Leila =) hoppas innerligt!

Svar: Lott 44
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-29 | 21:39:44
Bloggadress: http://emlisch.blogg.se
Veronica E säger:

Skulle ge Leilas fantastiska bok till min syster som kämpar på med studier och sitt nya hus. Hon har ett stort hjärta och älskar att baka och pyssla och vill gärna inreda sitt kök så tror att boken skulle skänka henne mycket inspiration. En liten nystart på vägen.

Svar: Lott 45
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-30 | 07:54:55
Lillgarden säger:

Den boken hade ju inte varit fel att vinna inte!
Kör den själviska stilen och vill vinna den till mig själv!

Svar: Lott 46
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-30 | 13:10:51
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Anna Hägg säger:

jag är med =)

vi lever fattigt med dåligt med klöver
jag hjälp till julklappar behöver
om jag denna vinna
blir jag en lycklig kvinna


http://annaflickan.blogg.se/2013/december/leila-lindholms-bok-welcome-home-2-dec.html

Svar: Lott 47 och 48
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-01 | 21:15:51
Bloggadress: http://annaflickan.blogg.se
Freja säger:

ÅH! Jag skulle älska boken som inspiration då jag och min pojkvän ska bli sambos i början av det nya året :) Ska bli så kul att inreda!

Svar: Lott 49
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-02 | 00:54:24
Min Lilla Kokvrå säger:

Oj, chansen att vinna en signerad bok av Leila vill jag inte missa :) någon mer glad och inspirerande tjej får man leta efter, och jag antar att även hennes inredningsbok är lika fylld med härligt inspirerande bilder som hennes bak- och kokböcker.
Som du säkert förstår kommer jag själv unna mig att behålla boken vid eventuell vinst :)

Delar även tävlingen i Min Lilla Kokvrå
http://minlillakokvra.blogspot.se/2013/12/leilas-lindholms-nya-bok-welcom-home.html

och min epostadress är: [email protected]

Svar: Lott 50 och 51
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-02 | 06:55:40
Bloggadress: http://minlillakokvra.blogspot.se/
Marianne Lönnqvist säger:

Jag skulle gärna vilja vinna boken och ge den som en julklapp åt min dotter som gillar att baka och experimentera!
Adventskram från Nanne

Svar: Lott 52
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-02 | 12:16:45
Carina säger:

Klart jag vill vara med och tävla!
Älskar Leila och hennes härliga inställning till bakning & matlagning, nu är jag duktigt nyfiken på hennes inredningsbok! Hade varit super att vinna den och ha nåt mysigt att se fram emot efter julstöket! :) *håller tummarna*
Har gjort ett inlägg om tävlingen på min blogg också
http://julpussar.wordpress.com/2013/12/02/tavling-i-sista-minuten/

Svar: Lott 53 och 54
Erica AKA Tomtens Dotter

Sus säger:

Den skulle passa bra till en sån som jag som har "inredningsdyslexi". Annars blir det en fin present till någon av döttrarna.

Svar: Lott 55
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-02 | 18:02:29
Pia säger:

Jag har ansvar för gottebordet i år och behöver en massa inspiration! Och att Leila gör världens godast bakverk går ju inte att ta miste på! ;D

Svar: Lott 56
Men du... Du vet väl att det är en inredningsbok du tävlar om? Den kommer inte att hjälpa dig med gottebordet. Får jag råda dig att ta ett titt i min godiskategori istället?
http://tomtensdotter.se/category/recept-godis.html#.UpzeveI4Bs4
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-02 | 20:15:47
Pia säger:

Hej! Absolut vet jag det :) Skrev lite luddigt tror jag, menade mer hur jag kan pyssla en massa fint och fixa inför julen tillsammans med gottebordet :) Ibland blir man lite för snabb med fingrarna! ;D

Svar: :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-02 | 20:35:53

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback