Tävla om ett unikt durkslag

Det är nu mindre än 50 dagar kvar till jul. Och det är inte bara Tomten som är snäll. Hans dotter är en rätt hyvens prick också. Hon har nämligen bestämt sig för att ha en tävling med ett riktigt fint pris. Yepp. Så är det.
 
Du har nämligen chansen att vinna ett unikt durkslag. Ett durkslag som bara finns i ett enda exemplar - den dag jag blir berömd kan det säljas dyrt haha! Nej men ni ger mig så mycket med alla fina kommentarer, så jag kände att jag vill ge något tillbaka. Så då får det bli ett durkslag :-)
 
 
Vill du vara med och tävla? Jag anade det :-) Så här gör du:
 
För en lott - obligatoriskt:
  • Lämna en kommentar där du berättar varför du vill vinna durkslaget? Skulle det passa perfekt på din köksbänk? Har du inte en susning om vad svärmor ska få i julklapp i år heller och detta vore the easy way out? Eller en helt annan anledning? 
För extralotter - max tre extralotter:
  • Sprid tävlingen på din blogg. Använd ovanstående bild och länka direkt till detta inlägg. I din kommentar så bifogar du en direktlänk till ditt blogginlägg där du tipsar om tävlingen.
  • Följ Tomtens Dotter på Facebook. Skriv ditt användarnamn i kommentaren...
  • Följ Tomtens Dotter på Bloglovin. Skriv vilket nummer du fick i kommentaren. Om du redan följer via bloglovin så tala om det :-)
Tävlingen pågår till söndag 2013-11.24 kl 22.00
 

Kommentarer
Amandas jul säger:

Woho, vilket pris! :) Jag vill vinna för att vi har det fulaste durkslaget man kan tänka sig. Det är orange och otympligt och min sambo vägrar göra någonting åt det samtidigt som jag också glömmer bort att köpa ett nytt varje gång jag är på affären...i och för sig har vi knappt några affärer här som säljer durkslag så det är ju också en rätt bra anledning till att jag vill vinna.

Jag gillar dig på Facebook (Amanda Skog) och följer dig sedan låååångt tillbaks på Bloglovin :)

Svar: Lott 1 2 3
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 13:27:39
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Therese Bjärstig säger:

Jag är en sådan där som inte tagit tag i pensionssparandet på allvar, men ser nu en möjlighet att lägga vantarna på ett tidigt alster av Erika aka Tomtens Dotter, som kommer att vara värt multum den dagen du slår igenom stort, medan kan jag njuta av durkslaget som en snygg detalj i mitt kök med frukt å grönt i eller med ett ljus i, och så den dagen då det kniper och jag behöver pengar på ålderns höst så kan jag pantsätta eller sälja det :-)

Här har jag tipsat/länkat tävlingen http://lurans.blogg.se/2013/november/durkslag-i-keramik.html

Facebook dissar jag ju stenhårt så där skiter det sig, och bloglovin blev jag så superstressad av att ha så den funktionen använder jag inte längre, dock kikar jag in här dagligen, jultider eller ej :-D

KRAM!

Svar: Lott 4 5
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 14:17:39
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Karoleen säger:

Enda sedan jag såg ditt första durkslag har jag funderat på hur jag ska lyckas få tag i ett så fint durkslag. Jag har till och med börjat kollat runt efter keramikkurser i hopp om att ajg någonsin skulle bli så duktig... Jag älskar det! Jag och maken ska strax flytta till vårt första egna hus och detta durkslag skulle bli en perfekt flytta-till-eget-hus-present, så jag håller tummarna. Jag har tipsat på mon blogg (https://homepinkhome.wordpress.com/2013/11/06/tavling-hos-tomtens-dotter/ ) och gillat på FB och hoppas nu innerligt att jag har tur!

Svar: Lott 6 7 8
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 14:31:03
Bloggadress: http://karoleen.se
Ulla säger:

Jag fyller precis alla kraven, följer med på FB (Ulla Andersin) och via Bloglovin, så att jag inte missar något och så skall jag nu genast gå och sätta in "reklam" i min blogg så att du helt tvunget måste skicka durkslaget till Finland :)
Varför jag behöver durkslaget? För att det skulle passa alldeles perfekt i mitt nyrenoverade kök!

Svar: Lott 9 10 11 12
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 14:51:24
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.com
Henrietta säger:

Hej, skulle så hjärtans gärna vilja vinna ditt fina, vackra durkslag, inte för att jag har någon blogg utan enbart bara för att jag läser din blogg och beundrar dina hantverk!
Kram från Henrietta

Svar: Lott 13 och 14 (eftersom jag vet att du följer på fb)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 16:30:20
Kati säger:

Men fasen så snäll du är som vill GE bort det där superfina durkslaget!! Verkligen supersnällt men det är klart vad annars kan man vänta an Tomtens dotter?! 😊
Kram Kati

Svar: Klart att jag är snäll :-) Men den där kommentaren är utom tävlan, eftersom du inte uppfyllt tävlingsregel nr 1 ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 17:06:47
Kati säger:

Vet att jag inte uppfyllt regeln. Har så svårt att komma på en bra motivation till varför jag skulle vilja vinna! Kan bara komma på att det är så snyggt! Så helt okej att mina kommentarer är utom tävlan 😉
Kram

Svar: Tja men där har du ju en motivering. Lott 15 till dig.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 17:53:15
Helen Lyckhage säger:

Åååå, jag skulle väldigt gärna vinna ett så fint durkslag, har bara ett halv trasigt plastdurkslag och har länge längtat efter ett fint i keramik. Jag har gillat på facebook och jag följer sedan ett bra tag på bloglovin..
Hoppas på turen:)

Svar: Lott 16 17 18
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 18:06:11
Bloggadress: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Johanna (Johannas julblogg) säger:

Dina durkslag är en sån där riktig "vill-ha-grej" för mig! Ibland ser man saker som bara gör en lycklig, detta är ett sådant! Så jag vill väldigt gärna vinna! Helst skulle jag vilja kunna göra lika fina själv, men det kommer aldrig att inträffa...
Jag har skrivit ett blogginlägg och jag följer dig sedan länge på Bloglovin!

Svar: Lott 19 20....
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 19:32:30
Bloggadress: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Johanna (Johannas julblogg) säger:

Länken till mitt blogginlägg: http://www.johannasjulblogg.blogspot.se/2013/11/tavling-hos-tomtens-dotter.html

Svar: ...och lott 21
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 19:33:51
Bloggadress: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Jessica säger:

Såklart jag vill vara med och tävla! Och jag vill helt enkelt vinna durksalget för att det är så sjukt snyggt OCH användbart (har bara en lila plastsil just nu...) och jag skulle behålla det helt själv! ;)

Här är länken från bloggen: http://julilaloland.blogspot.se/2013/11/jag-tavlar-om-ett-grymt-handgjort.html

Jag gillar på fejjan: Jessica Amorsken &/eller (är helt osäker på vilket namn som syns) Jul i Laloland.
Gillar redan på Bloglovin!

Svar: Lott 22 23 24 25
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 20:27:56
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
KarinH säger:

Hej tomtens dotter, jag har spritt din tävlingen på din blogg och du hittar dit via detta in lägg https://pyssel.kratos.se/?p=2262
Jag följer dig sedan länge på Facebook. (Karin He**e) och blev precis följare på Bloglovin med följarnr 185
och nu till min motivivering:
Jag har ända sedan du visade upp ditt första durkslag suktat efter ett eget, men jag vet att jag har noll koll på det här med lera.
Dock har jag beställt ett durkslag av min man som skall utnyttja sin föelsedagspresent att dreja med polarna (men ärligt talat tror jag nog mer att hans alster får användas som dörrstopp) Därför tar jag några lotter dig och hoppas på tur.

Svar: Lott 26 27 28 29
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 20:57:53
Bloggadress: http://pyssel.kratos.se
SwedishCornerDownUnder... Pernilla säger:

Men, vilket fint durkslag! Fast, det skulle nog gå sönder innan det dyker upp här hos mig på andra sidan jordklotet ;)
Kram från Australien♥ ~Pernilla

Svar: Tack Pernilla!Nej jag tror inte att det skulle vara världens bästa idé att skicka keramik över halva jordklotet.. (och eftersom jag inte fick någon motivering så är din kommentar ändå utom tävlan...)
kram från Solna :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 21:00:22
Bloggadress: http://julblogg-pernilla73-auswe.blogspot.com.au/
Maries strålande jul säger:

Klart jag vill vara med och tävla om ditt fina durkslag. Ifall det skulle flytta in hos mig skulle det få bo på köksskänken, som ett stilleben med citrusfrukter i, lime eller citron. Det skulle nog trivas i dukningar till kalas.
Jag följer dig på Bloglovin.

Svar: Lott 30 31
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 21:18:48
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Lillgarden säger:

Oj vilken kul tävling!
jag som var SÅ impad av dina alster och nu har man chansen att vinna ett till sig själv!
Varför jag vill vinna?
Jag vill så gärna ha ett nytt kök.
Men ingen ispiration och vet inte var jag ska börja!
Men med detta underbara durkslag så har jag något att utgå ifrån och något att börja jobba efter ;)

Gjort ett inlägg:
http://lillgarden.blogg.se/2013/november/tavlar.html

Gillar självklart dig på både facebook och bloglovin sedan innan!

Svar: Lott 32 33 34 35
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 21:23:42
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Anne Natasha säger:

Aaaaaah! Vill ha!
Behöver! För att jag är värd världens coolaste durkslag efter att ha genomlidigt världens pestigaste år EVER! För att durkslaget är gjort av min freakin' IDOL! För att det hade varit sjukt snyggt att typ varannan dag under december byta innehåll typ polkagrisar - kottar - blodapelsiner ;) - gulliga tomtar o.s.v...
Kan inte länka i min blogg för jag fattar inte hur man gör! (Och för att min surfplatta är en elak zombie från en annan planet, och försöker förgöra mig långsamt och plågsamt!) Och kan inte det där om bloglovin....får ett mail om dagen om att jag följer ,tror jag, men kan inte öppna mailen. Fatta PANIKEN HÄR NU VA!? Facebook ja! Natasha Anne Påhlsson . Hm vet inte om MiseryWitch står med där, garderar mig. *tar ett djupt andetag och hoppas att internet inte lägger av innan jag hunnit få iväg kommentaren*
Sa jag att jag avgudar dig? Sa jag att vi använder din blogg till mer än 80% för att försöka skapa en helt ny jultradition i år. Efter 40 år. I din anda. Alltså, då BEHÖVER man ju ett durkslag, det fattar väl vem som helst!?!
Näe. Jag är INTE desperat. Sluta inbilla er saker så där...
(Kan man inte bara göra ett inlägg på sin blogg där man skriver adressen till din blogg/ dela dina gilla-sida på facebook för att det näääästan ska räknas som att man lyckats länka? )

Svar: Lott 36 37
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 21:31:05
Bloggadress: http://www.miserywitchen.blogg.se
Lotta Johansson säger:

Jag vill gärna vinna ditt durkslag bara precis för att det är så himla vackert! Det hade varit ren glädje att hälla ut spagettivattnet i det istället för ett av plast från en stor butik som börjar på I.
Följer dig på Fb (Lotta Johansson) men har tyvärr ingen blogg och fattar inte hur Bloglovin fungerar... ;-(
Juliga hälsningar från Lotta

Svar: Lott 38 39
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 21:43:07
Anne Natasha säger:

Tror det blev fel mailadress i förra kommentaren. Btw, så försökte jag något om bloglovin' men fattar inte hur det funkar. Det verkar som att jag följer dig, men jag fattar inte var det skulle stå någon siffra (86 stod det på ett ställe, men vet inte varför). Jag ska kämpa med bloggen. Det där med direktlänkning har jag aldrig heller fixat ju, börjar undra om jag är DUM eller om det är för att plattan fördummar mig...

Svar: Lott 40
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 21:47:24
Bloggadress: http://www.miserywitchen.blogg.se
Linda H säger:

Vilken ära det vore att få vinna detta fina pris.

Nu när jag flyttar till ett nytt kök i mitten av december så skulle det passa toppen bra där. Det är så läckert så att man bara skulle vilja fylla det med tomater eller citrus frukter, som en fin dekoration att ha ståendes framme i köket.

Följer dig sedan länge på bloglovin men har lagt till dig på FB nu. (Linda Hult)

Hälsningar
Linda

Svar: Lott 41 42 43
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 22:01:38
Anne Natasha säger:

http://miserywitchen.blogg.se/2013/november/for-att-nu-ar-det-min-tur.html#comment

Snälla SÄG att jag lyckades! Det där med bloglovin' ger jag (kanske) upp.
Nej, jag är INTE desperat säger jag ju! *visslar oskyldigt*
Oooh du. Min pappa sa idag att jag får ALLA julsaker. Nu blir frågan om denna julen blir less is more eller more is most... :/

Svar: Lott 44
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 22:02:04
Bloggadress: http://www.miserywitchen.blogg.se
Marlene Sörell Brottman säger:

Fantastiskt att du vill lotta ut ett av dina urtjusiga durkslag! Skulle vara underbart att t ex ha sina avsköljda jordgubbar i det så att man sen bara kan gå förbi och mumsa i sig en. Eller andra bär och grönsaker, en estetisk fullträff!

Hade missat att du finns på Fb, men nu följer jag givetvis. Det var ju ditt gravlaxrecept som gjorde att vi i fjol jul fick en härlig smakupplevelse.

Har ingen blogg - ännu ;-) inte orkat ta tag i det tekniska, därmed heller inte bloglovin, men läser alla dina inlägg med glädje.

Tack
/Marlene

Svar: Lott 45 46
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-07 | 06:57:27
veronica hedlund säger:

jag vill jätte gärna vara med...

1. om jag vann denna fina gåva så skulle min älskade mamma få den i julklapp då den skulle passa perfekt i hennes nyrenoverade kök.

2. jag har tipsat i bloggen
http://minbebis.com/blogg/inka/tavla-om-ett-durkslag/ ‎

3. har gillat på facebook (veronica hedlund)

4. följer dig nu på bloglovin som nr 188

kram veronica

Svar: Lott 47 48 49 50
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-07 | 11:10:21
Bloggadress: http://www.minbebis.com/blogg/inka/
Ullis säger:

Sonen och jag flyttade till ny lägenhet för ett år sen, och jag kämpar fortfarande tappert med att få något slags lantkänsla i mitt långsmala hyresrättskök. Jag är säker på att ditt fina durkslag skulle ta mig en god bit på vägen :)
Jag följer dig på FB och nu även på Bloglovin. Jag blir inte klok på den där siffran på Bloglovin dock... Kanske jag blev nr 189?
Tack för chansen att vinna!

Svar: Lott 51 52...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-07 | 13:19:40
Ullis säger:

Och mitt användarnamn på FB är Ulrica Gewalli...

Svar: ...och lott 53
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-07 | 13:21:32
Elin säger:

Åh, vilket toppenpris! En tävling jag verkligen vill vinna. Om jag vann skulle jag behålla det för mig själv, trots att det vore en jättebra julklapp. Jag som älskar lantlig inredning och keramik skulle verkligen försöka göra durkslaget rättvisa i vårt hem. När det inte används skulle jag låta det stå framme på bänken eller hyllan som en fröjd för ögat. Kanske med ett par vackra julröda äpplen?

Jag gillar din FB-sida också. :) Elin Höglind.

Hoppas på tur!

Svar: Lott 54 och 55
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-07 | 20:09:37
Linda E säger:

Jag skulle vilja vinna durkslaget för att det är så fruktansvärt fint helt enkelt, plus att det skulle göra pastakokningen mycket trevligare än mitt blåa i plast som jag har haft sen jag flyttade hemifrån.
Jag gillar din facebooksida, Linda Enberg heter jag där och på bloglovin har jag följt dig ett tag redan!

Svar: Lott 56 57 och 58
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-08 | 18:56:54
Bloggadress: http://lindalf.blogg.se/
Lillasyster Börlin säger:

Självklart att jag vill vara med och tävla om det här! Jag står i valet och kvalet om jag ska behålla det själv eller ge bort i julklapp till en syster 😉. Det vore nog en överraskning.

Svar: Lott 59 :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-09 | 09:56:41
Nilli säger:

Självklart vill jag vinna det superfina durkslaget! Det skulle passa superbra som fruktfat (kanske med "frostad frukt" till jul, har aldrig testat det förr, men det är rätt fint) i mitt kök, där julens tema alltid är vitt och ljusrosa! Annars fick jag en idé att det kanske skulle funka att servera kalla sobanudlar i, de ska ju helst serveras i en "skål" med avrinningsfunktion, jag lagade nämligen just kalla sobanublar häromdagen och började genast längta tillbaka till Tokyo...

Jag har delat tävlingen: http://ximasbynilli.blogspot.se/2013/11/jultavling-hos-tomtens-dotter.html
Jag följer på Facebook (Helena Gustafsson)
och följer via Bloglovin sedan tidigare!

Svar: Lott 60 61 62 63
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-09 | 15:17:11
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Johanna säger:

Åh vill gärna vinna! Tyckte det var bland de finaste durkslag jag någonsin sett när du la upp bild på det första gången. Vill ha det till mig själv, ser det framför mig att jag har det framme i vårt framtida kök i vårt framtida hus vi förhoppningsvis någon gång äger! Passar perfekt in i den stilen jag vill ha! Just nu är vårt kök litet och ett enda kaos men i framtiden hoppas jag på bättre ordning, haha.

Gillar den på fb sen innan, Johanna Eriksson och på bloglovin sedan länge!

Svar: Lott 64 65 66
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-09 | 21:21:25
Bloggadress: http://silverdraken.blogg.se
Helena i Uppsala säger:

Jättefint! Och praktiskt!
Jag brukar inspireras av kärl man gräver upp i arkeologiska utgrävningar. I Mellanöstern hittar man perforerade "plåtar" som man tror använts vid brödbak. Durkslag har jag hittills inte sett.

Svar: Lott 67
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-10 | 13:57:45
Sofia säger:

Eftersom jag precis börjat försöka få bort all plast jag använder i köket skulle ett sånt där fantastiskt fint durkslag i keramik passa utmärkt! =D
Jag gillar dig på fb också, Sofia Holgers

Svar: Lott 68 och 69
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-11 | 20:13:30
Bloggadress: http://sregloh.se
Anna Melander säger:

Hej !!
Jag vet sen många år tillbaka att julen har en stor plats i ditt hjärta .
Jag tycker att det är roligt att följa min gamla barndomsvän och se vad vackra grejor du drejar :)
Jag skulle vilja vinna detta durkslag som skulle pryda min nya köks ö perfekt .
Kram på dig Ica !!
Jag följer dig ;) 👍

Svar: Lott 70 och 71
<3 Kram på dig, tjejen!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-12 | 18:04:43
Emelie Olsson säger:

Jag skulle vilja vinna ditt durkslag för att jag har varit förälskad i dina durkslag sen du lade upp första durkslaget. Så fruktansvärt fina!

Jag gillar din facebookssida (Emelie Olsson)och jag har följt dig på bloglovin lääänge.

Håller min tumme för att någon av mina tre lotter greppas av dina fingrar när du drar den vinnande lotten :)

Svar: Lott 72 73 74
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-12 | 20:17:32
Jonna säger:

Jag skulle jättegärna vilja ge bort ditt jättefina och unika durkslag i present till en nära och kär vän som kan behöva att det är lite uppiggande på jobbet! ;)

Svar: Lott 75
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-13 | 11:46:41
kloooooooooon säger:

Braaaaaaaaaa Jonna!! Åtta lotter till dig tycker jag :)

Svar: Haha denna kommentar uppfyller inte tävlingsreglerna och är därmed utom tävlan..
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-13 | 15:59:14
Eva Nilsson säger:

Jag vill ge det till min dotter som precis flyttat hemifrån. Det blir ju mycket spaghetti och då kom hon på att hon inte kunde hälla av vattnet. Så detta blir en perfekt julklapp till henne.

Svar: Lott 76
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-13 | 17:01:02
Rebecca säger:

Jag hade inte sagt nej till att vinna detta durkslag. Jag håller på att plastbanta hemma och mitt nurvarande durkslag är i plast, så vore kalas att vinna ett som inte är i plast :-)

Hälsningar Rebecca

Svar: Lott 77
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-14 | 14:33:23
liselotte säger:

1. Jag är gärna med och tävlar. Vill vinna för jag behöver ett durkslag, och detta var ju helt fantastiskt snyggt, maan kan ju ha det framme som en prydnad.
2. Har skrivit om tävlingen på min blogg http://liselottess.blogspot.se/2013/11/durkslag-2411.html
Mvh Liselotte

Svar: Lott 78 och 79
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-14 | 15:07:10
Bloggadress: http://liselottess.blogspot.com
Linda säger:

det var ju så otroligt fint och jag har faktiskt inget durkslag :)

Svar: Lott 80
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-14 | 20:45:10
Bloggadress: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Linda / Candy Christmas säger:

Vinner jag blir unik
- egendesignat av keramik
Durkslaget så snyggt i vitt
skulle pryda bordet mitt
Uppgiften för din produkt
blir att fyllas upp med frukt.

Jag länkar till din tävling här:
http://www.candygirl.nu/2013/11/15/tavlar-om-ett-durkslag-hos-tomtens-dotter/

Följer dig på facebook och bloglovin gör jag ju redan. :-)


Svar: Lott 81 82 83 84
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-14 | 23:02:43
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
Paul m holm säger:

Jag vill vinna detta härliga durkslag till min brors fru. Det är så himla svårt varje år att veta vad man ska köpa till henne. Men detta hade ju varit perfekt!

Gillar sidan på FB (Paul M Holm)
Följer på bloglovin 203

Svar: Lott 85 86 87
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-15 | 01:36:10
Bloggadress: http://releaseme.webblogg.se
Anna säger:

Åh jag vill ha! Jag försöker just nu "plastbanta" vårt hem och hittar inga bra durkslag som inte är i plast! Metall-silar fungerar inte alls lika bra som durkslag!

Gillar såklart på facebook också! (Anna Thorell Stårsta)

Svar: Lott 88 och 89
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-15 | 12:08:36
Bloggadress: http://www.annakansjalv.blogspot.com
Annika säger:

Ååå. Vad duktig du är! Superfint! Om jag vinner behåller jag den själv. Och använder den nog både som durkslag och skål.

Svar: Lott 90...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-16 | 08:35:07
Annika igen säger:

Juste, jag följer på bloglovin.

Svar: ...och 91
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-16 | 08:36:20
Åsa säger:

O ja jag vill väldigt gärna vinna Ditt fina durkslag,
Blir finfint med frukt eller grönsaker eller varför inte skummtomtar,
Mvh Åsa

Svar: Lott 92
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-16 | 15:49:11
Bloggadress: http://naltabblovers.blogspot.se
Spacegirl säger:

Har jag turen att vinna skulle jag behålla det fina durkslaget själv, jag har ett FULT, urgammalt plastdurkslag som en gång var vitt. Vore roligt med något nytt :-)

Har tipsat i min blogg http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2013/november/24-november-vinn-durkslag.html

Svar: Lott 93 och 94
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-16 | 21:31:21
Bloggadress: http://spacegirl.blogg.se
Frida Bergner säger:

Men gud så fint! :)

Detta durkslag skulle passa på min köksbänk. Lite gammaldags stil, helt i min smak. Antingen skulle det få vara en prydnad som det är, eller fyllas med frukt.

Tipsar om tävlingen på FB: Frida Bergner, https://www.facebook.com/frida.bergner.6/posts/10152013896579767

Följer Erica AKA Tomtens Dotter på FB: Frida Bergner
Följer Erica AKA Tomtens Dotter på bloglovin som nr 205

Svar: Lott 95 96 97
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-16 | 21:36:30
Carina Gerdin säger:

Jag är med :) Gillar & delar vidare till min fb. sida (Carina Gerdin).
Så himla snyggt! Det skulle få pryda bordet i matsalen med vackra frukter, hemma hos mig alltså :)

Svar: Lott 98 99
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-17 | 02:18:08
christina loveur säger:

1 lott: Ja, den hade faktiskt passat väldigt bra här hemma hos mig. Mitt gamla durkslag är så himla tråkigt och fult.
2 Lotter: Gillar facebook med namn Christina Loveur.
3 Lotter: Följer på Bloglovin som nummer 206!

Svar: Lott 100 101 och 102
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-17 | 16:05:44
Sören Andersson säger:

Hejsan, jag är gärna med och tävlar om detta snygga och fantastiskt fina hantverk.Detta durkslag skulle sätta extra "krydda" på köksbänken och fyllas med julnötter och det skulle även göra sig fint att fylla med ett gäng citroner m.m.
Delar tävlingsinlägget på fb.
Följer Tomtens Dotter på fb (Sören Andersson)
Följer Tomtens Dotter på Bloglovin nr.222

Mvh / Sören


Svar: Lott 103 104 105
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 01:07:02
Maud Sundgren säger:

Hej! Jag vill självklart vara med och tävla om det snyggaste & finaste durkslag jag någonsin sett. Tänk så fint att få servera salladen direkt ur den. Bara skölja grönsakerna och sen ställa den direkt på bordet och ha en tallrik eller liten bricka under

<3 Jag följer dig på Bloglovin och fick nr 212
Har delat inlägget offentligt på min FB-sida så att fler hittar hit kan vara med (se länk)https://www.facebook.com/maud.sundgren1/posts/10151871116833423 (namn Maud Sundgren)

Följer Tomtens Dotter på Facebook

Hoppas & håller tummar och tår att jag detta snygga durkslag vinna får :)

Tack för fin tävling & Lev & må!

Kram från mig

Maud Sundgren

Svar: Lott 106 107 108
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 09:18:08
Titti skarp säger:

hej
jag har följt alla stegen
hoppas vinna detta för jag har ett lila durkslag och det passar inte in riktigt så detta vore nåt i köket
andvänder durkslag dagligen så hoppas på turen
Titti

Svar: Lott 109 (för svaret om varför) 110 (för facebook)
Eftersom du säger att du följt alla stegen får du återkomma om bloglovin och länk till ditt eget blogginlägg innan du får lotter för det.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 09:27:49

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback