Rengöringsmedel med juldoft

Jag har länge tänkt köpa Christmas Clean. Men så blir jag lite snål. För det är rätt mycket pengar för lite rengöringsmedel - även om det sägs lukta jävligt gott. För en tid sedan läste jag ett himla bra tips hos Sanna som jag håller på att göra till verklighet nu, nämligen att göra en egen variant.
 
 
Burken innehåller oparfymerat rengöringsmedel (Garants Allrengöring på sprayflaska) som ska få dra åt sig doft ifrån skalet från två clementiner och lite kryddor, närmare bestämt 1 tsk kardemummakärnor, 1 tsk kryddnejlika och 2 kanelstänger. Om några dagar ska innehållet silas. Sen ska det banne mig lukta jul här hemma! 
 
Tack Sanna för ett toppentips!!
 
Edit: Jag lät medlet dra i 30 timmar. Mer tid hade jag inte. Det blev liiiite vek doft, så vräk på mera kryddor om du också har kort om tid. Eller, om mer tid finns, låt medlet dra lite längre.

Kommentarer
Lotta Johansson säger:

DET var ett bra tips. Ska bli mitt måndagsprojekt! Jag tycker också det andra är så himla dyrt...
/Lotta ❤

Svar: Mmm det kostar lite mycket. Jag har mitt på silning nu (det fick stå i ett dygn) så jag hoppas att det blir bra :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-23 | 15:04:03
Henrietta säger:

O så bra tips! :-) Fast jag får utesluta skal av clementin då jag är allergisk mot de oljor som alla citrusrukter sprider :-( funderar på att lägga i en bit grankvist.... Vad tror du om de? :)

Svar: Borde bli bra - men då tror jag att jag skulle köra på såpa istället :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-23 | 15:46:41
Henrietta säger:

Tack, får testa.. Trevlig helg!

Svar: Desamma :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-23 | 16:04:52
Elins Julmys säger:

Lät inte dumt det där! :)
Hur mycket rengöringsmedel är det du har till blandningen?

Svar: Jag köpte Garants "allrengöring" på sprayflaska. Skulle tro att det är 5 dl i en sån flaska? (jag valde den för att den var 1/oparfymerad, 2/i sprayflaska och 3/för att ettiketten var lätt att dra bort - så den är redan bortdragen haha)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-23 | 16:43:50
Bloggadress: http://elinsjulmys.blogg.se/
Therese Bjärstig säger:

Ha ha jag garvar gott då jag läste din kommentar om tvålen, särskilt som jag skrev mitt inlägg innan jag läste den ;-P Passade även på att tipsa om detta inlägg, för att "luktsätta" sitt rengöringsmedel låter toppen, måste testas! KRAM

Svar: Ja men den ÄR god. Jag har lite bottenskrap kvar på min nuvarande tvål, så inom några dagar åker polkagrisen fram hos mig med :-)
Tack för länken :-) KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-23 | 19:15:28
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Linda / Candy Christmas säger:

Vad tar man för oparfymerat? Finns det sånt som inte luktar nåt? ???

Svar: Jag köpte Garants "allrengöring" på sprayflaska. (jag valde den för att den var 1/oparfymerad, 2/i sprayflaska och 3/för att ettiketten var lätt att dra bort - så den är redan bortdragen så nu kan flaskan pimpas lite)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-23 | 20:24:17
Bloggadress: http://www.candygirl.nu%20/candychristmas
Johanna (Johannas julblogg) säger:

Smart idé! Tror inte maken (som är städansvarig i hemmet!) skulle gilla det dock...

Svar: Tja det är bara att gratulera till en städansvarig make istället! :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-24 | 08:24:28
Bloggadress: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Lillgarden säger:

Spännande! Du får återkomma med slutresultatet!

Svar: Silade av den igår, efter att det hade stått i ca 30 timmar. Det borde ha stått lite till, det luktar gott men svagt. Så jag skulle gissa 48 timmar (eller mera kryddor)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-24 | 10:38:45
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Julpussar säger:

Jag har Maison Belles Christmas Clean hemma sen förra julen, men är lite snål på att använda den just för att den är så dyr, men det här låter absolut som en sak jag måste testa!! :)

Svar: Gör det :-) Silade av den igår, efter att det hade stått i ca 30 timmar. Det borde ha stått lite till, det luktar gott men svagt. Så jag skulle gissa 48 timmar (eller mera kryddor)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-24 | 19:42:37
Bloggadress: http://julpussar.wordpress.com
Lisa säger:

Bra tips och fin blogg, en ny att följa! :)

Svar: Tack för dina fina ord Lisa :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-28 | 22:09:19
Bloggadress: http://ponnytidenut.blogg.se
Elin Brolin | Foto och mode säger:

Underbart tips, blir allt till att testa på!

Svar: Kör hårt tjejen :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-28 | 22:20:11
Bloggadress: http://elinbrolin.webblogg.se
jennie pluggar i los angeles säger:

OH guuud vad gooottt! älskar juldofter

Svar: Mmm det doftar härligt :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-28 | 22:20:48
Bloggadress: http://jsjolin.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback