Julen har kommit till Gamla Stan

Igår blev det en spontan after work i Gamla Stan. Medan jag väntade på att Mia skulle dyka upp så knallade jag runt lite och kände in stämningen lite. Julstämningen så klart. Det börjar hända en hel del nu - bara klantigt att jag inte tänkte på att dra fram kameran förän mina 20 minuters strosande var näst intill slut.
 
På Indiska hittade jag en massa saker som skulle passa in hemma hos mig. Bland annat en turkos/vinröd julstjärna som skulle passa perfekt i mitt sovrum. Har inte prioriterat att köpa julsängkläder till mitt nya dubbeltäcke - det känns som att jag ska prioritera året runt-färger först... Men då kan jag istället göra liiiiiite jul och låta det matcha det vanliga färgtemat.
 
Polkapojkarna hade skylten ute om att grisbakning pågår. Sedan sprang jag på en liten, liten, liten butik som jag inte sett förut som enbart verkade sälja glögg och glöggessenser. Hur en sån butik kan gå runt förstår jag inte (resten av världen är ju inte som mig...) men det försatte mig definitivt i julstämning.
 
 
Ovanstående skyltfönster tillhör Watt & Weke. Gillar verkligen effekten av massvis med stjärnor tillsammans. Det är synd att det inte skulle se bra ut hemma hos mig - men visst vore det en rolig grej? Att något år strunta i julgardinerna och istället ha en miljon julstjärnor?
 
 
Denna stjärna föll jag för. Den passar inte in hemma hos mig, så det blev inget köp. Tillhör mera kategorin "saker jag gillar att titta på". Men titta bör man, annars dör man! :-)

Kommentarer
Nilli säger:

Mysigt! Fönstret med jultjärnorna är ju helt underbart, jag är inte så mycket för gardiner ändå, så jag kanske ska försöka mig på att köpa en sjuhelsikes massa stjärnor på julrean, så jag har till nästa år (då vi förhoppningsvis bor lite större också)... ;)

Jag var ledig igår och ägnade hela förmiddagen åt att strosa runt i stan och julen har minsann kommit till Göteborg också. De höll på för fullt att sätta upp allt julpynt på gatorna och många butiker hade fullt julsortiment. Jag blev dock väldigt besviken på Indiska, för de hade knappt fått upp nåt i butiken jag var inne i. Jag har dock sett väldigt fina grejjer därifrån i tidningar, så jag får göra ett nytt försök längre fram.

Svar: Bra plan! Jag skulle också vilja ha det, men vet inte riktigt om jag får ihop det hemma hos mig. Jag har en vän som har haft något liknande och det är maffigt som bara den!
Men du... Göteborg känns rent allmänt som en mycket bättre julstad än Stockholm? Nån gång skulle jag vilja åka dit runt jul - men det är alltid så mycket som ska hinnas med och dessutom vill jag helst ägna december åt att sitta hemma i mitt eget hem och dricka glögg med några kära vänner.... December borde vara dubbelt så lång.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-05 | 16:56:45
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Therese Bjärstig säger:

Så snygg, men här passar de inte heller, eller ja, om jag låter uterummet gå i rött... hmm... Men jag var mer inne på en svartvit jul i år, men än hinner jag ändra mig ett par varv ;-P Ha en bra dag!

Svar: Haha nä kör på med det svarta och vita du. Nån röd detalj kanske, men inte i belysningen - det kan lätt bli för mycket Red Line District....
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 07:05:00
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Lillgarden säger:

Vad mysigt!

Svar: übermysigt :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 21:46:09
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Lotta Johansson säger:

Vad det såg juligt och mysigt ut med så många julstjärnor! Det hade ju varit roligt att göra det men risken är väl att någon tror att man antingen är tokig eller att man vunnit på lotto!
Julkram <3

Svar: Haha ja kanske. Men det ÄR väldigt snyggt även i hemmiljö. En vän till mig har haft så, och det är urtjusigt. Passar inte hos mig, men jag älskar att titta på det :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-06 | 21:49:02

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback