It's beginning to look a lot like christmas

Äntligen börjar det likna något. Det börjar likna JUL. Köket är helt klart, resten av lägenheten väntar på RUT (som ska anlända om en kvart) och alla julsaker står uppställda på skänken... I ett lagom kaos. Kartongerna är tillbaka i förrådet och jag känner faktiskt att jag är i fas.
 
 
 Ljus i ett stort fat som bottnats med fårskinn.
Tomte från Cult Design. Och superglittriga kottar 
 
Medan RUT är här och putsar övriga fönster och städar så tänker jag dra mig inåt stan. Äta dumplings. Knalla runt i lite butiker ochs sedan sätta mig på ett fik och dricka varm choklad och bara mysa! Därefter hem och stryka de sista gardinerna i sällskap med Jamie Olivers juliga matlagning. Sen... Sen är det jul igen!

Kommentarer
Helenes underbara jul säger:

Åhh, ja snart snart får jag komma hem och dra igång julmusiken och julstökandet. Som jag har längtat efter detta!

Härligt att få hela lägenheten städad, det hade jag också kunnat tänka mig. Får fundera på det tills nästa år.

Kram

Svar: Gör det - det är såååå värt det!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-29 | 14:28:45
Bloggadress: http://helenesjul.blogspot.se/
Sara på Vardag.nu säger:

Imorgon är jag ledig och då åker lådorna ner från vinden. Då blir det jul även hos mig :) Lite avundsjuk på att en RUT:a kommer till dig och städar... Kanske borde ha mig en sån, jag också. Det är jobbigt nog att städa vår etta, grejer överallt ju... Det borde inte kosta så mycket ;D

Svar: RUT är toppen. Jag köper hem det varenda gång det vankas fönsterputsning... Jag pröjsar 500 spänn för 4 timmar och det är värt varenda krona!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-29 | 15:54:24
Bloggadress: http://vardag.nu
Lillgarden säger:

Åh vad mysigt... :)

Svar: :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-29 | 16:10:29
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Denise - Min Glittriga Jul säger:

Gud så fint fat med dekorationer!

Svar: Tack Denise :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-30 | 12:35:24
Bloggadress: http://minglittrigajul.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback