En stjärna lyser så klar

God morgon! Stort tack för alla mail med bilder på era adventsljusstakar. Det kommer att bli ett riktigt härligt inspirationsinlägg framåt slutet av veckan. Vill du också vara med i inspirationsinlägget? Maila mig (adress finns i leften) eller lämna en kommentar i DETTA inlägg med en länk där jag kan låna en bild.
 
I helgen har det blivit lite shopping. Tidigare har jag alltid julat i sovrummet genom mina julsängkläder. Men nu, efter inköp av dubbeltäcke, så har jag inte prioriterat att köpa några juliga sängkläder. Det får vänta helt enkelt.
 
 
Därför blev det en julstjärna. I turkost så klart. Eller i alla fall med turkosa detaljer. Jag kunde verkligen inte låta denna stjärna ligga kvar i butiken. Det stod mitt namn på den. Nu kommer folk att morra, men det skiter jag i - för jag har redan ställt fram den. Och tänt den. Till mitt försvar ska jag säga att eftersom jag aldrig har haft någon julstjärna tidigare så är det inte tradition för mig - och därmed blev det okej att rucka lite på gränserna :-)
 
 
Fick dessutom en kommentar till inlägget om julgransutställningen. Jag skulle ju länka till bilderna från fjolårets utställning, men hade visst länkat till ett helt annat inlägg. HÄR är länken till det rätta inlägget. Tack till Emelie O för att du påpekade detta!
 

Kommentarer
liza säger:

Men gud vad fin stjärnan är! Det gör du rätt i att sätta upp den redan! Finns nog värre saker att göra! :D

Svar: Haha tack för stödet :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-11 | 09:12:31
Bloggadress: http://www.christmasmagic.blogg.se
Madeleine W säger:

Galet snygg stjärna! Älskar turkost!

Svar: Tack Madeleine :-) Ja turkost känns som att det är lite omöjligt att inte älska... Man blir glad av den färgen.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-11 | 10:56:23
Bloggadress: http://www.julbloggen.se
Anna säger:

Underbar stjärna! Skulle också låtit den vara framme om jag var du. Och vadå, november är ju näääästan juletid ;) Själv köpte jag några söta ljuslyktor (suck, behöver ju inte fler! Har inget motstånd...) igår, och de är redan på köksbordet. Måste värma upp lite inför advent tänker jag ;)

Svar: Tack för stödet ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-11 | 14:27:58
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.se
Linda/Candygirl säger:

mycket vacker stjärna. Jag längtar till jag får ta fram min röda...

Svar: Det är något speciellt med det där varma mjuka ljuset...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-11 | 21:55:35
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Anette säger:

Fin blogg och stjärnan gillar jag =)

Svar: Tack Anette :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 19:52:02
Bloggadress: http://buzzadoran.blogg.se
Amanda säger:

Åh vad fin, inte sett den färgen på julstjärnor förut! :D

Svar: Tack Amanda! Den kändes som ett fynd och passar PERFEKT hos mig :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-21 | 19:56:49
Bloggadress: http://asummerinparis.blogg.se/
meénakshi säger:

åhh jag älskar turkos och jag visökte på turkos julstjärna och kom till din blogg

Svar: Den finns på Indiska :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-01 | 19:56:23

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback