Det regnar!

Förra veckan "skolkade" jag keramiken för att det var så surt väder. Idag måste jag dit om jag ska hinna bli klar med lite saker innan advent. Men det lockar inte. Hoppas att det har slutat regna innan klockan 17!
 
 
Denna bild kommer från FAB Keramik. Det är ett enkelt sätt att göra juliga ljuslyktor genom att använda pepparkaksformar. Det är inget projekt som jag har pågående (eftersom jag har skolkat så visar jag helt enkelt bilder från inspirationsmappen)
 
Ha en riktigt bra dag!
 

Kommentarer
kloooooon säger:

Sigge vill nog ha en sån där ljuslykta i julklapp/1,5årspresent. Jaaaa, faktiskt, det vill han nog :)

Svar: Tänk om Sigges julklapp redan är klar då?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-12 | 08:10:20
Nilla Tankebubblor säger:

Jättefina ljuslyktor! Mysigt att ha dem på en bricka med granris också. Ha en bra dag! ...utan regn.

Svar: Ha en bra dag du med :-) Idag regnar det inte!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-12 | 08:36:35
Bloggadress: http://tankebubblor.blogg.se/
Emily säger:

Hej!!

Jag blir så otroooligt sugen på att keramika när jag läser din blogg och ser ditt fina snöflingefat och durkslaget ska vi inte prata om!! har tittat runt på diverse sidor/skolor på nätet om keramikkurser i stockholm, men sen kom jag på att jag kan ju lika gärna fråga dig! vart går du och skulle du rekomendera den krusen till andra? finns det andra skolor/kurser som du tycker är bra?

Tack för en fin blogg, fantastiska recept (lussebullarna!!) och inspiration som heter duga! Jag blir alltid supertaggad inför jul när jag läser här, även om det är högsommar! :)

Svar: Hej Emily! God Vad glad jag blev av din kommentar ska du veta. Den värmer hela vägen in i hjärtat. Angående keramiken så har jag skrivit om det här: http://tomtensdotter.se/2013/february/i-en-annan-del-av-varlden.html och jag kan absolut rekommendera denna verkstad. visst. Det är ingen kurs. Men eftersom man betalar per gång kan du ju känna efter några gånger ELLER välja att lösa terminsavgift. Kom nästa tisdag vettja :-) då är jag där (om inget oförutsett inträffar)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-12 | 08:42:49
Madeleine W säger:

Åh FAB keramik är ju bara för bra. Hoppas på att hon kommer ut med ytterligare en bok snart för bloggen uppdatreas inte så ofta med keramik längre tyvärr. Just de där ljuslyktorna var de första jag gjorde när jag började på keramiken förra året. Då var jag toknöjd med dem, ska bli kul att plocka fram dem i år och se om man är lika nöjd fortfarande=) Kramar

Svar: Håller med om att det varit lite torftigt med keramik på senaste tiden. Men det finns ju ett arkiv att grotta ner sig i som tur är. Vad håller du på med för projekt nu då? Jag glaserade min adventsljusstake igår - med en glasyr som är jättelynnig att jag är ruggigt nervös över slutresultatet....
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-12 | 09:37:57
Bloggadress: http://www.julbloggen.se
Helenes Jul säger:

Vilken bra idé, om man nu har tillgång till en keramikverkstad, ugn osv. Ska tipsa min keramikintresserade vän om detta!

Kram

Svar: Undra om det går att göra med trolldeg? Annars kan man ju göra med cernitlera :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-12 | 10:25:53
Bloggadress: http://helenesjul.blogspot.se
Kaffehörnan säger:

Hoppas du blir klar med ditt projektet

Svar: Det blir nog bra :-) Nästa gång är det upp till bevis!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-12 | 11:42:06
Bloggadress: http://www.kaffehornan.se
Linda / Candy Christmas säger:

march iväg med dig.... (här är inget regn, by the way... nollgradigt och mörkt. och massor med snö.

Svar: Jo så blev det :-) Dessutom hade jag turen att få åka bil hem (istället för att först åka buss 1 och sedan vänta 28 minuter på att byta till buss 2......)
Jag vill också ha snö, Linda. Här är det mörkt och blött bara...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-12 | 17:01:16
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/candychristmas/
Lillgarden säger:

Så fin lykta. Enkel men underbar!

Svar: Håller med. Fullständigt
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-12 | 19:23:09
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback