Belgiska wåfflor goes chirstmas

En dag kvar nu. Imorgon tänder vi första ljuset till frukosten, och därför tänkte jag komma med ett tips på hur man jular till det lite. Nån som provat att smaksätta wåfflorna med saffran? Det har jag och det blev toppen :-)
 
 
Jag stoppade i ett kuvert saffran i DETTA recept, vilket blev en höjdare. Men sedan tog jag en lat genväg och struntade i att vispa äggvitorna. Jag kan dock inte rekommendera den metoden (inte till detta recept i alla fall) för wåfflorna blev inte så höga, och dessutom ganska sladdriga.
 
Summa sumarum: följ receptet OCH tillvägagångssättet och tillsätt saffran. DÅ blir det bra. (och strunta i att göra om mina misstag haha)

Kommentarer
Nilla Tankebubblor säger:

Låter som en hit! :-)

Svar: Det är det. Smakmässigt i alla fall - konsistensen lämnade en del att önska haha
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-30 | 11:19:13
Bloggadress: http://tankebubblor.blogg.se/
Stina säger:

Jag brukar slänga ner kanel i mina. Ska prova saffran!

Svar: Men ja. Kanel måste vara en hit. Tack för tipset :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-11-30 | 18:29:30
Bloggadress: http://hundarochhardrock.bloggplatsen.se/
Nilli säger:

För ett saffransfreak som mig lät det där som en dröm. Önskar bara jag hade ett belgiskt våffeljärn!

Svar: Kör saffran i vanliga våfflor? Borde ju funka precis lika bra? :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-01 | 00:45:35
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Nilli säger:

Klart det funkar, men belgiska är ju sååå mycket godare! ;)

Svar: Hmm. Beror på vad man är sugen på. Men belgiska våfflor som nattamat på Sweden Rock, på väg hem till husbilen. Mums :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-02 | 07:36:05

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback