...och julen vara väl till påska?

Nu har äntligen alla julsaker packats ner i lådor och... hrmm... i ärlighetens namn inte hamnat närmare förrådet än att de har flyttat sig från pysselrummet till hallen. Men det är på rätt väg i alla fall :-) Igår passade jag på att ta fram påskpyntet. Det gick snabbt.
 
 
En liten mager stackars tupp åkte fram. Jag gillar verkligen honom. Nyinköpt fynd från Indiska :-) Böckerna på kokbokshyllan är utbytta till lite färgglada saker. Nu ska jag bara shoppa lite färgglatt godis som kan bo i mina hjärtformade ljusstakar från Skansen, sen är hemmet påskpyntat och klart.
 
Måste bara se till att hitta några ÄCKLIGA godisar... Annars är de uppätna på en nanosekund... Jag känner mig själv allt för väl...
 
Önskar er alla en fin start på veckan!

Kommentarer
Alexandra - Pysselmaniker säger:

Vår gran står fint grön kvar på vår uteplats :) Funderar på att pynta den med ägg och fjädrar... Ja, julpyntet är i alla fall nerplockat från granen :D Har faktiskt en ljusstake som står på ett skåp och väntar på att bäras ut till förrådet. Kanske skulle ta tag i att ta ut den, och bära in lådan med påskpynt istället.
Smart tanke med godiset! Men efter ett tag är man ändå där och äter, trots att godiset inte alls är gott.

2013-03-11 | 10:19:33
Bloggadress: http://pysselmani.se
Linda/Candygirl säger:

jag har utebelysningen kvar.. men den är släckt. Tar in den när det blivit varmt ute så man inte knäcker dom tunna trådarna.

Mitt påskande är också typ framme - som du kanske sett.

2013-03-11 | 19:04:51
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Tomtemor säger:

Men, dina äggskal som du gjorde på keramiken i fjol då?

2013-03-12 | 07:08:57
Lillgarden säger:

Indiska igen! Får nog ta och ge mig iväg till den affären en dag!

2013-03-12 | 21:14:27
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback