Eftersom allt (fortfarande) blir godare med bacon!

Helgfrukost innebär att strutta runt i morgonrock i många timmar, dricka några koppar the och SEN... När man har vaknat ordentligt: äta bacon.
 
 
Förra helgen blev det detta: Gorgonzolafyllda fikon som lindats in i bacon. Enkelt, snabbt och väldigt gott. Funkar både till frukost, som snittar eller till en buffé. Om nån undrar vad som skymtar i bakgrunden så kan du spana in det HÄR.
 
 
Skär av toppen på fikonet. Skär ett kryss, men se till att botten fortfarande håller ihop. Pilla ner lite gorgonzola i skårorna och snurra en baconskiva runtom. In i ugnen, 200 grader i ca 10 minuter and then you're laughing!
 
Tror dessutom att detta skulle bli väldigt gott med chevre eller fetaost.... Nåväl. Det får bli en annan gång :-)

Kommentarer
UllanBullan testar säger:

Eftersom jag älskade dina baconvarianter som skymtar lite bakom i bilden så är det nog bäst att jag testar det här receptet också :-)

Svar: Det tycker jag helt klart att du ska göra! De blev toppen :-) Och ja, bacon/ägg/bröd all-in-one-grejerna är ju fantastiska. De har blivit en återkommande favorit härhemma :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-03-16 | 09:42:35
Bloggadress: http://ullanbullan.wordpress.com/
Helena säger:

Alltså, jag är en bacon-junkie! Det är en råvara som jag höjer till skyarna. Det är en fin krydda att ha med när man steker annat kött.
Din lilla snitt ser ju fan, ja jag säger så, sjukt god ut!!

Ha en härlig helg!
Kram!!

Svar: Bacon is the shit! Det är sånt som jag inte skulle kunna leva utan!
Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-03-16 | 11:03:49
Bloggadress: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Kunglig frukost!!! Snyggt blev det också:)

Svar: Visst blev det :-) Det är så sant att man äter med ögonen :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-03-16 | 12:34:39
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback