Grillad baconsvamp! Åhh så gott

Har ni blivit less på att grilla än? Inte jag. När man bor i lägenhet utan grillplats hinner man liksom inte tröttna... Men OM du hunnit tröttna så  tycker jag att du ska testa detta tillbehör: Baconsvampar :-)
 
 
Bryt bort foten från en champinjon. Fyll håligheten med färskost (min favorit är Cantadous 4 peppar) och linda in svampen i bacon. Fäst med tandpetare eller spagetti. Räkna med ca 1 msk ost och 2-3 skivor bacon per svamp, allt beroende på svampens storlek så klart.
 
Grilla svampen ca 5 minuter på den ostfria sidan, och ca 1-2 minuter på ostsidan.
 
Vad stoppar du på grillen i helgen? Och framför allt: vad har du för tillbehör? :-)

Kommentarer
Carolina säger:

Det är så vansinnigt gott! Just såna här och majskolv är mina favoriter, tillsammans med en god köttbit. ;-)

Svar: Mmm så gott!!! Vad brukar du använda för ost i svamparna?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-07-26 | 11:36:10
Bloggadress: http://carolina1979.se
Anonym säger:

Åh det där lät riktigt gott! Det ska jag prova! Allt blir ju gott på grillen! Favoriten är nog grillad fisk (seabream helst) eller kanske lammfilé.

Svar: Seabream har jag aldrig provat. Tror jag. Måste googla och se om det finns något bra svenskt namn på den firren :-)Tack för tipset!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-07-26 | 22:36:55
Johanna säger:

Det låter jättegott, ska övertala maken att testa det!

Svar: Det tycker jag att du ska :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-07-28 | 22:56:45
Bloggadress: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Lisas Vinterland säger:

Jag har blivit ganska less på grillat! Det blir lätt att man gör samma rätt hela tiden i brist på fantasi. Så jag testade dessa för någon dag sedan, och de blev ju jättegoda!

Svar: Har förstått att det är ett vanligt fenomen när man bor i hus. Jag längtar fortfarande efter varje grillningstillfälle :-)
Kul att du testade. Och ännu roligare att du gillade dem!!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-04 | 15:45:12
Bloggadress: http://lisasvinterland.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback