Våren är på ingång, men än är det vinter!

 Alltid när jag stökat undan julen får jag en sån längtan efter ljus. Vissa år, när det är dåligt med snö och gräsmattorna syns, så är det ofta gröna och gula färger som åker fram. Andra år, som i år, är det vitt. Vitt, vitt och mera vitt som passar bäst.
 
I fredags köpte jag 20 vita tulpaner för att fira in vårens antågande. Kanske liiite optimistiskt att börja snacka om vår när det är en massa minusgrader, men faktum är att just nu pågår det snösmältning på min uteplats. Det är -3 och strålande sol. På min uteplats i söderläge är det alltså vårvinter.
 
 
Dock var det runt -10 igår. Det är alltså fullt berättigat att ha kvar snögubbarna ett tag till. De är ju faktiskt mer vinterpynt än julpynt, tycker ni inte?

Kommentarer
ebba säger:

hoppas du får en bra söndag :)
allt bra ?

2013-01-20 | 15:21:08
Bloggadress: http://ebbalinneaa.blogg.se
Linda/Candygirl säger:

jepp- snögubbar passar ett tag till. Absolut.

2013-01-20 | 15:40:22
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Anna/Frostrosor säger:

Vitt är fint! Vi har inga snögubbar framme längre, men väl vita keramiklamm. Tycker att vitt pynt ofta funkar att blanda upp med tulpaner och ranunkel, och en massa ljus förstås!

2013-01-20 | 17:28:04
Bloggadress: http://frostrosor.blogspot.com
Fru Nattfrost säger:

Jättefina snögubbar! Tycker de funkar utmärkt som vinterpynt. ;) Och vinter är det nog ett bra tag till (helst hos mig...) men nog längtar jag lite efter våren nu. ;)
Mycket vackra tulpaner.

2013-01-20 | 22:02:28
Bloggadress: http://www.nattfrost.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback