Eftersom allt blir godare med bacon!

Kolesterolfrukost i soffan. Har sällskap med favvokillen André Pops. Sämre sällskap kan man ha på en söndag, eller hur? Idag är det alldeles för mycket att titta på på TV:n för att jag ska ha tid med matlagning, så det fick bli något som sköter sig själv i ugnen.
 
 
Värm ugnen till 200 grader. Smörj under tiden en muffinsform i plåt och klä hålet med två skivor bacon per hål. Tryck i en skiva formfranska och knäck i ett ägg i brödgropen. Lite kryddor på toppen (jag hade Herbamare på den ena och chiliflakes på den andra) Efter 10 minuter i ugnen så är mitten av äggulan fortfarande rinnande, men ytterkanterna har fått lite konsistens. Jo just: jag hade en liten klick ketchup under ägget i en av dessa, men jag tyckte att det var godare utan. Å andra sidan är jag en sån person som enbart använder ketchup när jag lagar köttfärssås, så det är ju en smaksak....
 
 
Faktum är att jag blev lite inspirerad igår när jag såg Linda/Kryddburkens inlägg på FB. Men eftersom det inkluderade en kavel, och jag var ute efter något snabbt så struntade jag i att kolla vad hon hade hittat på och lekte lite istället. Idag såg jag att det inte alls inkluderade bakning, utan bara kavlade brödskivor och lite annat. Så HÄR ser hennes variant ut.

Kommentarer
Flipfloppan säger:

Genialt!! Ska absolut tetsa nästa helg, dessutom med varor som ju i princip alltid finns hemma, men angående förra inlägget håller jag med om att det var skumt att inte ha strösocker hemma. Mkt märkligt faktiskt. Klem

Svar: Haha ja, det måste ha något att göra med allt kolakok före jul... Det är åtgärtat nu i alla fall :-) Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-06 | 15:52:23
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Johanna säger:

Smart idé, funderar på om en GI-variant utan bröd skulle fungera? Kanske blir för kladdigt.

Svar: Nej då, det funkar. Såg det på nån blogg härom månaden, men jag har inte testat det själv
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-06 | 16:18:30
Bloggadress: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Kryddburken säger:

Åh härligt Erica! Glad jag blir att kunna inspirera lite. Nu har jag äntligen en stund över att kolla igenom mina favoriter ikväll och du har berikad både mig och dina andra läsare med fantastiska inlägg på sistone, det kan jag bara konstatera. Du är bäst!! Nu ska jag stanna här en stund o läsa vidare... Stor, stor, varm kram och god fortsättning på det nya året... Kram Li.

Svar: Åh Linda, jag har haft jättesvårt att svara på din kommentar, för den var så fin. Därför har det tagit lite tid... KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-06 | 18:50:14
Bloggadress: http://kryddburken.se
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Jäklars så läckert. Som en morgonros fast i kolestrol:)

Svar: Haha vilken härlig liknelse :-) Åh Ann-Sofie, din sköna humor berikar mina dagar, vet du det?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-06 | 19:53:30
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Lillgarden säger:

Det har jag sett på tv en gång men kommer inte ihåg vem det var som gjorde det! Smart och enkelt!

Svar: ...och gott! Framförallt :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-07 | 20:59:32
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
UllanBullan testar säger:

Var ju bara tvungen att kolla in på bloggen med det underbara namnet, Tomtens dotter. Skall snart kolla vidare, men fastnade för den här roliga varianten. Vad spännande. Skall helt klart testas nästa helg.

Svar: Mmm gör det :-) Det är verkligen en toppengrej som långfrukost framför TV-sporten (även om TV-sporten så klart är helt valfritt tillbehör. Men det förhöjer upplevelsen...)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-13 | 09:56:15
Bloggadress: http://ullanbullan.wordpress.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback