A real Piggelin Moment

Jag gillar vintern. Men mest av allt gillar jag övergången från vinter till vår. När man kan trycka upp sig mot en husvägg och känna värmen och önska att man åt en piggelin. I söndags var verkligen en sån dag, så jag skottade uteplatsen, plockade fram fällen och placerade mig själv i solen. Dock fortfarande lite kallt för en Piggelin så det fick bli varm choklad istället :-)
 
 
Sååå skönt att känna solen värma i ansiktet för första gången i år. Fick dessutom ytterligare ett Piggelin Moment på lunchen igår. Det gäller att passa på, även om det bara är 5-10 minuter i taget.
 
Förresten så gillar jag alla årstider. Just övergången från en årstid till en annan är nästan magisk. Det är samma känsla oavsett om det är vinter på väg till vår, eller sommar på väg till höst. Något som är längtan och förväntan och nästan lite pirr i magen. Nästan som om jag skulle ha ett långdistansförhållande med nästa årstid, haha!
 
 
Nu är det återigen vinter. Ganska många minusgrader och bitande kyla. Hur är det hos er? Är våren på ingång, eller är det fortfarande garanterat myggfritt?

Kommentarer
Amandas jul säger:

Varit 20-25 minus här dom senaste dagarna så här är det GARANTERAT myggfritt ett bra tag framöver.....

Svar: Hur har ni det nu då? Fortfarande lika kallt?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-23 | 10:31:46
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Leo säger:

Mmm, solen ger sådan energi nu. Löv it! :)

Svar: Oh yes! Tänk om man kunde få se lite av den igen. Snart fredag i alla fall, jag tröstar mig med det....
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-01-23 | 18:08:06
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback