Still going strong!

Förra lördagens tulpaner håller fint, så denna helg njuter jag fortfarande av dessa. De såg lite fåniga ut dock: De röda tulpanerna har inte vuxit, men de rosa och lila har skjutit iväg 7-8 cm på höjden. En något obalanserad bukett med andra ord.
 
 
Har därför städat buketten lite. Av 30 tulpaner höll 28 fortfarande måttet. Nya snitt, kapat bort lite blad som började se sunkiga ut och knöt ihop buketten så att den håller formen.
 
 
Detta är bara "vanliga" tulpaner från matbutiken. Inga dyra blomsteraffärsblommor. Jag sköter dem definitivt inte som man borde göra. Jag byter inte vattnet mot nytt kallt - nöjer mig med att hälla på en skvätt från vattenkannan. Att låta dem stå svalt över natten, det är svårlöst när man bor i lägenhet. Och att göra nya snitt ofta? Sånt glömmer jag. Men det funkar tydligen ändå :-)
 
För övrigt är jag väldigt glad över att slippa gå ut. Jag ligger hemma, nerbäddad i soffan och är risig. Missbrukar the. Fördelen med det är att jag faktiskt hinner besvara kommentarer och besöka era bloggar. För det har varit nedprioriterat ett långt tag, livet snurrar snabbt just nu.
 
Ha en riktigt fin helg!

Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Ojdå krya på dig. Jag har småkänningar av en förkylning dom jag hoppad ska låta bli att bryta ut. Så jag skippar jogging idag.

Du verkar sköta tullisarna som jag...och mina dtår ockdå bra. ..

Svar: Tack Linda! Mmm skippa joggen, det är dumt att utmana ödet!Ha en fin helg!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-02 | 09:44:42
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Queen of Kammebornia säger:

Sköt om dig Erica! Och fortsätt drick te och njut av dina tulpaner! Stor kram!

Svar: Tack fina Pia! Thekoppen är ständigt halvfull. Inte halvtom. Och när den blir heltom så blir den strax helfull igen. Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-03 | 00:15:31
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback