Quesadillas

Ofta efter en tacomiddag så är det ett par tortillas över. Och nästa gång man ska äta tacos så köper man nya bröd och glömmer bort att det ligger ett par i frysen. Plus ett par till. Plus ett par till... Botemedlet heter Quesadillas. Enkelt som en lunch eller middag för en person. Lagat och klart på 10 minuter, och ett perfekt sätt att ta tillvara på rester i kylen.
 
 
Till en quesadilla behövs 2 tortillabröd och ca 1 dl riven ost. Jag gillar dessutom att blanda osten med ett uppvispat ägg. Sen är det bara att gå på jakt i kylskåpet och hitta lämpliga saker att hacka ner i ost/äggblandningen. Typ gårdagens överblivna köttbit. Eller lite skinka. Kokt potatis? Lök är ju alltid gott. Sen så är det bara att krydda upp det hela så att det passar med vad man har stoppat i quesadillan. I min mun innebär det i princip ALLTID röd chili och svartpeppar.
 
Hetta upp en stekpanna utan fett. Lägg ett bröd i stekpannan. Häll på ost/äggblandningen och lägg på det andra brödet. Stek tills brödet fått fin färg, osten börjat smälta och ägget börjat stelna. Vänd på hela härligheten och stek den andra sidan.
 
Sen är det bara att njuta :-)
 
Titta in imorgon med vettja. Då serverar jag en söt dessertquesadilla. Till dess: ha en bra dag.

Kommentarer
Katarina säger:

Quesadilla är gott och det är bra när man kan fylla dem med vad som finns i kylen! Kram

Svar: Mmm restmat är bra - bara man kommer på vad man ska göra. Vilket jag är dålig på rent generellt... Men jag lär mig :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-21 | 08:54:22
Bloggadress: http://hovkonditorn.blogspot.com
Linda/Candygirl säger:

Hmmm.. så smidigt. Har jag aldrig testat. Men det kanske vi måste göra nån gång.

2013-02-21 | 21:14:28
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback