Pastasås med bacon och chorizo

Operation frystömning pågår fortfarande här hemma. Häromdagen hittade jag åt en förpackning chorizo som ville bli middag, och vem är jag att neka mat att hamna i min mage? Kompletterade med lite slattar från kylen och då blev det så här:
 
 
Pastasås med bacon och chorizo
 
1 frp bacon
300 g chorizo (jag använde Djävulskt Hot från Sorunda Korv)
1 gul lök
1 dl creme fraiche
1 dl grädde

Pasta
 
Gör så här:
  1. Koka pasta
  2. Finhacka löken
  3. Hacka bacon och chorizo i mindre bitar och stek detta. Tillsätt lök
  4. Tillsätt grädde och creme fraiche
  5. Blanda i lite av pastavattnet i såsen och blanda sedan ner pastan.
Servera med hyvlad/riven parmesanost och nån grönsak.

Kommentarer
Helena säger:

Men hurra!! Vad kul att du fick plats. Då ses vi! :)
Kram!

Svar: Det gör vi :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-20 | 22:26:23
Bloggadress: http://blogg.amelia.se/hemmamedhelena
ninja säger:

låter gott! Är korven så stark som den låter? :)

Svar: Beror på vem du frågar. Men om man inte gillar stark STARK mat ska man nog undvika den. Jag bjöd en vän på en sån i somras. Vi var på festival, han kom förbi och hade inte ätit nån frukost. Han fick en kallkorv. Han var röd i ansiktet och svettades väldigt mycket innan han var klar. Dessutom hade han mage att påstå att jag försökte ta livet av honom :-) Jag smaskar å andra sidan relativt oberörd.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-21 | 16:28:44
Bloggadress: http://ourfirstplace.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback