Facerape av grövsta sort?

Jag har vägrat Facebook under alla år, till mina vänners förtvivlan. Och visst, det har varit saker, fester, nyheter man har missat eftersom "ja just, det trodde jag att du visste. Men du har ju inte facebook..." Men eftersom det inte handlar om mina nära vänner så har det inte varit hela världen.
 
Anyway... När jag hade min årliga glöggfest på andra advent så dök jultomten upp med ett fint inslaget paket. Jag fyllde ju nämligen år då. Paketet var väldigt lätt, det kändes som om det inte var något i det alls. Men det var det. Det var nämligen inloggningsuppgifter till ett FB-konto i mitt namn?!
 
Det kan man kalla facerape. Eller vad säger ni? Nåväl. Jag måste krypa till korset och erkänna att det nog inte är så illa i alla fall.
 
Därför har även bloggen fått en egen facebooksida. Häng med HÄR vettja :-)
 
Ha en riktigt härlig fredag och helg!
 

Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Se där. Jag tillhör dom som vägrar fortfarande... och jag har planer på fortsätta så...

Svar: Mmm det hade jag också tänkt. Det blev inte så haha
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-15 | 12:12:43
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Näääää har jag tappat min allierade i våga vägra fejjan?!?!
Å jag tycker det låter läskit att bekanta kan öppna ett konto i ens namn... jag skulle bli skitförbannd om någon tog sig den friheten i mitt namn....Det inenbär ju att man lätt kan bli "kapad".

Hoppas du har en fin söndag, här har vi varit över å firat grannen som fyller år så kalstemat fortsätter...

KRAM KRAM


Svar: Håller med i sak om att det är lite läskigt att det går att öppna konton i vilket namn som helst.
Men i detta specifika fall: I ärlighetens namn hade Niklas skämtat om det tidigare. Och nånstans kände jag väl att det var dags att skaffa ett konto, annars hade jag sagt ifrån på skarpen och då hade han respekterat det.

Men du har fortfarande en allierad kvar i Linda/Candygirl :-)

Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-02-17 | 15:30:42
Bloggadress: http://lurans.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback