När man har vänner som förtjänar att skämmas bort...

...då kan det se ut som nedan. Så såg det i alla fall ut hos mig igår. Glöggfest anno 2013. Har jag räknat rätt var vi 28 personer i blandade åldrar. Jag skämde bort mina vänner och de skämde bort mig. Big time.
 
Saffranssemlor i miniformat. Recept HÄR...
 
Vit chokladpannacotta med blodapelsinspegel. Recept HÄR!
Glömde att fota dessa, jag hade gjort 40 st och detta är de som fanns kvar efter festen :-)
 
Till och med glöggen var hemgjord i år. Roséglögg.
 
Rocky Road och polkabräck
Årets RR innehöll torkade tranbär. Det blev en höjdare!
 
Potkes (recept HÄR), ädelost och cheddar. Pepparkakor och knäckebitar.
Tack Helena för smällkaramelluppläggningfattipset :-)
 
Hjortkorv och skinkrullar
Skinkrullarna blev utan äppelmos denna gång.
 
Så kul att ni kunde komma! Jag hade trevligt, och det hoppas jag att ni också hade. Stort stort tack för alla presenter. Jag känner mig riktigt bortskämd ska ni veta. Och till er som inte kunde komma så hoppas jag att ni känner er piggare vilken minut som helst.
 
Ha en riktigt trevlig måndag.
 

Kommentarer
Lina säger:

Hur blev roséglöggen? :)

Svar: Jag gillade den. Mycket. Merparten av gästerna höll med - undantag hon som inte dricker varesig glögg eller alkohol :-)
Den blir ju fräschare än en vanlig glögg och passar bra att dricka en hel dag utan att få sockerchock
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-09 | 07:52:52
Bloggadress: http://sagojul.blogspot.com
Nilla Tankebubblor säger:

Vad fint och mysigt! Saffranssemlor är gott, det är något jag också brukar göra. Panncotta är ju också underbart! Ha en fin vecka.

Svar: Detsamma Nilla! H det gott i veckan!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-09 | 08:38:12
Bloggadress: http://tankebubblor.blogg.se/
Leo säger:

Vad duktig du är, jag är imponerad av din kreativitet!

Svar: Tack Leo .-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-09 | 09:17:34
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
AMANDAS JUL säger:

Men vad härligt det ser ut! Ser fram emot recept och fler bilder :)

Svar: :-) det kommer :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-09 | 13:36:36
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Maries strålande jul säger:

Maten till dina glöggpartyn ser alltid fantastik ut!

Svar: Tack snälla Marie. Försöker göra mitt bästa :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-09 | 15:13:18
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Cecci säger:

Det var fantastiskt gott! Alltihop!!!!
Jag som är en Glöggfantast, Glöggen var riktigt bra!
Tack bästa Tomten Dotter för en mycket trevlig dag :)

Svar: Tack bästa ceccilina för att du kom och förgyllde festen!!!Och tack för den fina presenten!! Puss <3
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-09 | 21:05:05
Linda / Candy Christmas säger:

Vilka godsaker. Och gud så snygga glas till panacottan...

Svar: Små engångsplastglas. 4 cm höga och alldeles underbara :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-10 | 19:17:11
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/candychristmas

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback