9:e december - dagen i bild

Detta känns som den tråkigaste delen i julutmaningen - helt enkelt för att min dag bestod såna saker som inte är så kul att fotografera. Arbete, och jag tror inte att min kära arbetsgivare skulle bli så glad om jag lade ut bilder här på bloggen. Därefter hem och ta rätt på saker efter gårdagens glöggfest. 
 
 
EN bild från jobbet bjuder jag på. Vår julpimpade palm. Denna står bakom ryggen på mig och lyser upp tillvaron :-)
 
 
Sen kan jag konstatera att Huvudsta centrum förmodligen har världens fulast dekorerade gran.  Även detta år. Jag fattar inte att det ska vara så svårt...
 
 
Hem och ta rätt på disken. Därefter blev det en mysig stund i soffan tillsammans med Gordon Ramsay. Sen säng. Lovely.
 
Detta är inlägg nr 9 (något försenat) i Jessicas julutmaning.

Kommentarer
Therese Bjärstig säger:

En dekorerad palm känns liksom helt rätt, riktigt biblisch på nått sätt, för jag tänker genast tre vise männen, jag menar inte f-n hade de granar där ;-P KRAM å ha en toppen dag, min började med snöskottning!

Svar: Haha ja exakt så. Så måste det ju vara :-)Ha en fin dag du med. Snöfall även över sthlm. Dock väldigt måttligt. Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-10 | 07:42:24
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö säger:

Palmen var ju en riktigt kul idé-och dessutom fint. Nej Huvudsta Centrums gran är ju ingen skönhetsupplevelse-kan dock trösta dig med att Lidingö Centrums gran på 90-talet var ännu värre. Tänk dig en stor pampig gran utomhus helt dekorerad med pynt gjort av förskolebarn.

Svar: Ryyyys!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-10 | 08:56:49
Bloggadress: http://metalanna.blogspot.com
Charlie CS - Julig kulturtant som cramas säger:

Ja, lucka 9 var inte lätt och inte så kul, så jag hoppade lite hoppsan över den!

Apropå Huvudsta, erbjud dina tjänster till nästa år!
Jag funderar på att göra det med ICAs julkalender! SÅÅÅ dålig har den nog aldrig varit. Funderar på om någon slagit i huvudet riktigt hårt!

Svar: Har inte spanat in Icas kalender. Men vad sjutton. Gör det. Jag har iaf mailat huvudstaden och talat om att grannen är anskrämlig...
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-11 | 00:19:00
Bloggadress: http://julkulturcramar.wordpress.com
Victorias Jul säger:

Håller med dig att granen inte var fint dekorerad. Somnade de på slutet tro eftersom glittret ser ut att ligga på golvet

Svar: Jag vet inte. Jag vet verkligen inte. Suck. Jag vill dekorera den där granen nästa år.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-11 | 10:57:07
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback