8:e december - dagens pyssel: Roséglögg

God morgon! Stort tack för alla grattishälsningar! Tusen kramar till er. Min födelsedag kommer att firas idag. Av tradition går min årliga glöggfest av stapeln den 2:a advent. Alltså idag. Så dagens pyssel handlar uteslutande om glöggfest.
 
 
Igår gjorde jag egen glögg. På rosévin. Jag hade en oöppnad Chill Out-bag-in-box som det var dags att göra slut på. En halvliter vin kokades med kryddor. (Ja. Den kokades.) Kanelstänger, vaniljstång, kardemumma, kryddnejlika, färsk och torkad ingefära, torkade fikon, pomeransskal och pressad blodapelsin. Allt efter behag, Mycket behag :-) Över i en större panna tillsammans med resten av rosévinet. I med ca 3 dl socker och värmde försiktigt, bara så att sockret smälte. I med det sista i sherryflaskan som mamma lämnade kvar för något år sedan. Sedan fick glöggen stå i pannan och dra med kryddorna över natten. 
 
 
Ha en fin andra advent
 
Detta är inlägg nr 8 i Jessicas julutmaning.
 

Kommentarer
Matilda Carlsson säger:

Mums va gott :3

Svar: Super! Lite fräschare liksom :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-08 | 11:00:16
Bloggadress: http://matildacarlssonss.blogg.se/
Julpussar säger:

Låter verkligen supergott! Måste testas.. :)

Svar: Jag gillar den. Vi får se vad kvällens gäster tycker haha
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-08 | 12:36:53
Bloggadress: http://www.julpussar.wordpress.com
Charlie CS - Julig kulturtant som cramas säger:

Ville bara önska dig en trevlig glöggfest!

Svar: Tack snälla :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-08 | 13:17:07
Bloggadress: http://julkulturcramar.wordpress.com
Lillgarden säger:

Lät spännande!

Svar: Den blev supergod!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-10 | 16:30:19
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback