2:a december - dagens juliga

Nu så. Nu är jag i fas med Jessicas julutmaning. Idag är temat "dagens juliga" och jodå. Det pågår för fullt. I huvudet i alla fall. På söndag är det nämligen dags för årets glöggfest och jag sitter för fullt och planerar menyn. Jag vet inte riktigt vad som kommer att serveras ännu, och även om jag visste så skulle jag ändå inte skriva det på bloggen än. Lite överaskningsmoment måste ju finnas till gästerna :-)
 
 
Det finns dock någa obligatoriska inslag. Skinksnurrorna har funnits på glöggfesten de senaste 8 åren och går åt som smör i solsken. De kan dessutom förbereras dagen innan, och är således perfekta för att göra mig till en trevlig och avslappnad värdinna.

 
Nötterna på bilden har jag döpt till Marlenes obligatoriska glöggnötter. Vilket innebär att de är just det. Obligatoriska. I alla fall om Marlene tackat ja till inbjudan. Vilket hon har. Så de kommer också att serveras.
Bilderna är från 2012 års glöggfest. I DETTA inlägg finns allt som serverades + länkar till recepten.

Kommentarer
Nilli säger:

Det ska bli spännande att se vad du bjuder på! Jag har min brunch 3:e advent, och jobbar på menyn, jag med. Senaste spikade grej är glöggsorbet till dessert, om folk äter lika mycket som förra året kommer en sorbetkula sitta fint till dessert (bland annat)...

Svar: Hemmagjord Roséglögg blir det i alla fall :-)
Glöggsorbet låter som en riktig hit! Röd eller vit glögg?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-03 | 20:41:03
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
ST säger:

Nötskålen såg dock god ut! :)

Svar: Underbara :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-05 | 21:03:05
Bloggadress: http://startrekforever.blogg.se/
Camilla säger:

Mums vad gott!

Svar: Super!!! Och ikväll går årets glöggfest av stapeln :-=
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-05 | 21:11:37
Bloggadress: http://gladakocken.blogg.se/
jennie pluggar i los angeles säger:

OH så underbart! älskar julen <3

Svar: Jag med :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-05 | 21:13:06
Bloggadress: http://jsjolin.blogg.se
Alexandra Lindblom säger:

vad gott det ser ut, kika gärna in på min blogg om ni har lust!

2013-12-05 | 21:20:29
Bloggadress: http://alexandralindblomss.blogg.se/
Nilli säger:

Jag hade inte ens funderat på vit glögg, faktiskt, so you got me thinking, men jag tror det lutar åt röd glögg. Vi får se... ;)

Svar: Blossas vitvinsstarkglögg är jättegod. Men nu har jag gjort egen rosévinglögg till kvällens glöggpartaj
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-05 | 21:25:29
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback