1:a december - bildpresentation

Jessica med bloggen Jul i Laloland har kommit med en rolig utmaning. Att bildblogga på ett givet tema varje dag i december. Jag såg detta lite sent så därför kommer gårdagens lucka att öppnas först idag. Haka på du med vettja!
 
Gårdagens tema var: Bildpresentera dig med något som visar hur du är som julperson.
 
 
Hemlagade polkagrisar. För mig illustrerar det väldigt mycket familj och min familjs traditioner. Och det är vad julen handlar om för mig. Familj och Same procedeur as last year? Same procedeur as every year, James. Tradition till alla fall till 90%. 10% förnyelse får smyga sig in :-)
 
Recept och steg-för-steg-beskrivning om någon blev sugen på att göra polkagrisar hittar ni HÄR
 
Här är samtliga delar i julutmaningen:
Dag 01 – Bildpresentera dig med något som beskriver hur du är som julperson.
Dag 02 – Dagens juliga ...
Dag 03 – Årets önskelista - Toppa 4 om du har en lång ;)
Dag 04 – Dagens jullåt + länk om det går att hitta.
Dag 05 – Din definition av julen– bild/dikt/låt/tankar etc.
Dag 06 – Favoritjulpyssel att göra själv
Dag 07 – Favoritjulblogg/bloggar + länkar
Dag 08 – Dagens pyssel
Dag 09 – Dagen som gått …
Dag 10 – Dagens julklappsrim
Dag 11 – Favoritjulgodis att göra själv + recept
Dag 12 – Vad har du för juligt i din väska?
Dag 13 – Såhär firar/firade jag Lucia
Dag 14 – Bästa julminne
Dag 15 – Dina juldrömmar …
Dag 16 – Favoritjulbild som du tagit själv/
Dag 17 – Det bästa med att julblogga är: ...
Dag 18 – Bildkavalkad på dig dag
Dag 19 – En julklapp du ångrat att du köpt/ du önskar att du aldrig fått.
Dag 20 – Något juligt som alltid får dig på bra humör
Dag 21 – Den fulaste/konstigaste julsaken du sett/vet och aldrig skulle ha själv
Dag 22 – Julsak du inte kan vara utan + bild.
Dag 23 – Uppesittarkväll eller ej – hur firar du in julen?
Dag 24 – GOD JUL!
Dag 25 – Bästa julklapp du fick
Dag 26 – I dag …
Dag 27 – Något du saknade på julafton
Dag 28 – Årets bästa julminne
Dag 29 – Årests julfadäs (Kanske samma som i går...?)
Dag 30 – Tio juliga saker vi inte vet om dig än.
Dag 31 – Ditt nyårslöfte – eller dina tankar inför kommande år.

Kommentarer
Linda / CandyChristmas säger:

oJ - vilken roligt utmaning... men jag tror inte jag hinner hoppa på den... tyvärr. Fast polkagrisar känns i alal fall väldigt DU

Svar: Det är lite skönt med utmaningar. Det brukar alltid bli nån dag där man råkar ut för bloggtorka, och då är det lite skönt att ha ett färdigt tema att utgå ifrån. Men det där med bilder... Det kommer att bli en del återanvändning nu i början....
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-02 | 08:18:37
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/candychristmas
Ulla säger:

Helt härlig utmaning...kanske jag kunde haka på jag med nu. Hmmm? Måste ta mig en funderare här. Polkagrisarna är underbara!

Svar: Ser att du bestämde dig för att vara med! Kul. Din ölkalender är underbar Ulla!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-02 | 09:31:42
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.fi
Jessica säger:

Din pysselfia. Egna polkisar liksom...impressive!
Kul att du hakat på och SHAJT va fin julskyltning. Älskar räven på styltor - precis min typ av humor och känsla för julen " Vi fixar det på ett sätt!" =)

Svar: Ja men vad sjutton. Old family tradition... Så jag måste hålla traditionen vid liv nu när morfar är borta...
Räven är charmig!! Själv föll jag pladask för kaninsnögubben <3
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-12-02 | 21:27:30
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback