Carbonarainspirerade frukostägg

Förra lördagen vaknade jag med ett otroligt sug efter pasta carbonara. Å ena sidan: vem är jag att förneka min kropp det jag vill ha? Å andra sidan: jag vägrar äta en stabbig pasta till frukost. Jag gör det bara inte. Då får man ta på sig uppfinnarmössan...
 
 
Jag knäckte 2 ägg i en skål, klippte över 5 skivor rökt skinka och sen på med en skvätt grädde. Lite svartpeppar och salt, sen fick det gå 10 minuter i ugnen på 200 grader. Då är vitan tillagad, och gulan är fast i kanterna och rinnande i mitten. Sen är det bara att riva över lite parmesanost.
 
 Rostat bröd som sedan skurits i stavar är ett perfekt tillbehör,
dippa i den rinniga äggulan, ät och njut...

Såg dessutom att jag inte var först ut med jullistor. Johanna hade hunnit före. Så nu kör den också :-)
 
Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbenspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Aladdin 
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Jag ogillar rödbetssallad. Har aldrig testat dopp i grytan. Så om dessa två
stod på ett bord framför mig så skulle jag iaf testa doppet - i rent studiesyfte!
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Äpplemos - Senap 
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige 
Ge - Få
Mysteriet På Greveholm - Dieselråttor & Sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst

Kommentarer
Johanna - Mitt vinterland säger:

sv: Ja det är det :)
Haha, varsågod.

Roligt att du svarade på min lista också :)

Tack, detsamma!

Svar: :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-25 | 01:13:10
Bloggadress: http://mittvinterland.blo.gg

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback