Äntligen fredag och mera Blossa

God morgon! Så är det fredag igen, och det känns skönt. Denna arbetsvecka har varit lååång, men rolig. Nu ska det bli skönt med helg. Ikväll blir det en sväng till IKEA. Det är så himla mycket jag vill göra med lägenheten, och nu när jag kommer att bli kvar så är det bara att sätta igång.
 
 Årgångsglögg, från 03 till 12.
 
Tack för era gissningar igår. Till er som inte har gissat: vad sjutton, give it a go :-) Och till alla: läs kommentarerna, det är en del riktigt kreativa och smakfulla förslag. Gillade Ullas förslag med lingon och rosmarin - men eftersom lingon redan har varit så är det nog uteslutet. Jag skulle även vilja ha päron och ingefära, men eftersom det var ingefära förra året så blir det ju inte på det viset.
 
Önskar er alla en riktigt trevlig helg!

Kommentarer
Anonym säger:

Lakrits??
Men det är väl bara en önskedröm... ;)

Svar: Oh... Jag hoppas personligen på att du har fel. Men jag är ingen lakritsälskare
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-30 | 08:26:23
Ulla säger:

Nå men då byter vi ut lingonen mot rönnbär :D

Svar: surt sa räven ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-30 | 11:19:28
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.fi
Camilla säger:

Ja lakrits skulle vara gott eller päron och vanilj?

Svar: Åhh päron vanilj.... jaaa!
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-30 | 13:04:10
Bloggadress: http://gladakocken.blogg.se/
Nilli säger:

Hibiskus verkar ju vara väldigt trendigt i år, har provat öl med smaken, sen släppte ju Absolut Granatäpple/hibiskus (dock, ej provat), har Blossa hängt på tåget?!

Eller stjärnanis, lite lagom lakrits-aktigt, kanske?

Svar: Just. Den har jag sett (absoluten alltså) men inte smakat. Hibiskusöl låter spännande, finns det på bolaget?
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-30 | 18:27:00
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Maries strålande jul säger:

Blossa borde ju helt klart ta del av dina bloggläsares alla förslag!

sv: jamen eller hur, fredag innan advent är inte tjuvstart det borde jag kanske lägga till som ett ps :)

Svar: Ja men visst är det så. Det finns en del roliga förslag. Jag funderar på att exprimentera lite själv.
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-08-30 | 19:16:21
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Svensk Jul säger:

Svar: Liseberg är absolut värt ett besök om du har vägarna förbi Göteborg.

Ska bli spännande att se vilken smak blossas glögg blir är inte många dagar kvar nu tills vi får veta :-)

Svar: Mmm väntar med spänning! Torsdag, here I come :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-01 | 12:10:41
Bloggadress: http://svenskjul.blogspot.se
Nilli säger:

Angående Hibiskusölen så var det tyvärr bara ett litet parti som kom in på systembolaget i våras (sambon är ölnörd och jobbar på bolaget, så han brukar se till att vi får prova det mesta, speciellt lite galnare saker!). Glömde ju även nämna BEO - Blodapelsin och hibiskus, som jag druckit massor i sommar, sjukt gott alkoholfritt alternativ!

Svar: BEO har jag aldrig druckit. Aldrig ens hört talas om om jag ska vara ärlig. Finns det i vanliga matbutiker? Jag ÄLSKAR blodapelsin :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-01 | 18:40:45
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Niil säger:

Sorry för sent svar...
Ja, beo finns i vanliga mataffärer, den finns även i smaken Äpple & Grönt te, som smakar som en inte så söt äpplecider med ton av äpplepaj!

Svar: Tack. Ska spana
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-14 | 00:07:17
Bloggadress: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Em säger:

Vilken imponerade samling! Grattis!

Svar: Åh jag önskar att den vore min... Men tyvärr.... Det var ett foto taget på förra årets glöggmingel. Missade att fota alla flaskor på årets. Miss av mig :-(
Erica AKA Tomtens Dotter

2013-09-16 | 20:34:57
Bloggadress: http://www.eeebee.se/underbarajul/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback