Juliga drinkar

 
Så... Handen på hjärtat, vad tycker ni om Martha Stewart egentligen? Jag hyser någon form av hatkärlek till henne. Jag gillar programmets uppbyggnad och innehåll, med pyssel, matlagning, nån kändis som ska laga mat och vara helt hopplös i köket. Men jag klarar verkligen inte av Martha. Snacka om en människa som är fast i sin egen förträfflighet.
 
Dessutom ser man hur vilsen hon är varenda gång någon "proffspysslare" bjudits in. Det är ju tur att man slipper henne när man surfar runt på www.marthastewart.com i alla fall. För den sidan är verkligen en guldgruva, oavsett om vi pratar mat, dryck eller pyssel.
 
Igår kväll satt jag och drinksurfade lite och hittade några saker som verkade riktigt roliga. Vad sägs om Candy Cane Coctail och Cranberry Coctail ? Vet inte om smaken är rätt, men de är sygga som bara den i alla fall.
Antar att min spritsurfning har att göra med dagens äventyr? Idag har jag semester. Jag ska nämligen få testa Årets Julsnaps även detta år. Så i dag blir det nubbar och årets andra julbord. Undra om årets nubbe är lika god som fjolårets?

Kommentarer
Sanna säger:

Jag känner ungefär likadant för Martha. Jag gillar inte människor som försöker framstå som perfekta trots att man vet att det sprack för längesedan. Men samtidigt älskar jag att se programmet och kolla på bilderna på hemsidan:)

Angående juldrinkar (jag älskar drinkar) så finns det ett recept i en gammal Amelia Jul (tror jag att det är i alla fall) från mitt andra hat/älskobjekt Pernilla Wahlgren som är en blandning mellan glögg, lingondricka och mousserande vin. Det ska jag absolut prova i år, det känns lite juligare än polkagrisstänger och tranbär för oss här i Sverige.

Svar: Två själar, en tanke. Då blir ju den stora frågan vad du tycker om Leila? Jag älskar hennes recept och hennes böcker. Men jag vill inte se människan och hennes påklistrade leende och "jag vet bäst"-tonfall. Tyvärr, för jag tyckte att hon var fantastisk för några år sedan
Men polkagrisar är väl juligt som bara den? Vi har alltid gjort egna polkagrisar till jul, och för mig är det minst lika juligt som knäck. Tranbär däremot, det håller jag med om... Men det är himla gott :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-05 | 10:30:04
Bloggadress: http://sannasjul.blogspot.se
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Näe så avis ajg blir, snappsprovning i dag och glöggen i övermorgon, du kommer snart vara en proffsdrinkare i TV ;-D Å ja, dessa drinkar såg läckra ut, kan lätt tänka mig en polkavariant, och tranbär är också ok att göra drinkar på...
Ser fram emot julsnapps rapport sen!

Å, ja, det verkar som Flemming har släkt även i norr, huga huga säger jag bara och hoppas den snabbt flyttar från vår bro...

KRAM

2012-09-05 | 13:44:05
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Therese säger:

Det lät supergott, gillade glöggen med vinteräpple smak...
Här knackade det jsut på dörren å årets första jultidningsföräljare klev in, så nu har jag köpt jultidningar :-D

Svar: Mmm den var god. Och fjolårets lättglögg med äpple var oxå en höjdare (tömde det sista ur flaskan i söndags)
Åh jultidningar. Har läst att de är på gång, men ingen har knackat på. Å andra sidan är det ju lika bra - eftersom jag så klart shoppar av systersonen.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-05 | 14:47:16
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Amy's piece of cake säger:

Ojoj, vilken julstämning det är inne hos dig =) Drinken lät intressant in deed!

Svar: Ja men vad tusan... Det gäller att komma i stämning :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-05 | 21:03:09
Bloggadress: http://amyspieceofcake.blogspot.se/
Emma - 24 december säger:

SV: Ja, men gör det! Det känns bara roligt att mina tips går vidare :)

Och jag håller fullständigt med dig, drinkarna är ursnygga!!

Svar: Ja, men jag har svårt att tänka mig en polkagrisdrink i verkligheten...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-05 | 21:15:30
Bloggadress: http://tjugofjardedecember.webblogg.se/
Annas Jul säger:

Jo, nu är jag tillbaka, kanske inte så mycket än pga av mycket annat som händer, men snart så. Visst är muggen fin, kanske går att ha en liten juldrink i den med =). Det stämmer det att bloggens design är ny, kan ju inte nöja sig med samma varje år. Väntar på spänning på din rapport från Blossas glöggprovning! Jag tror på granatäpple eller tranbär, men kan nog vara lite vad som.
/Anna

Svar: Snowman soup? Varm choklad,, minttu och polkagriskäpp? Och ang glöggen så har jag tvingats skifta igen efter ledtråden på facebook. Körsbär...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-06 | 06:13:52
Bloggadress: http://www.annasjul.blogspot.com
Sanna säger:

Ja du Leila, det där leendet och att allt hon gör är "världens godaste". Särskilt när ryktet säger att hon är typ jordens otrevligaste person så blir det ännu svårare att tro på att hon är som hon vill verka. Jag kan faktiskt också erkänna att det bara är ett fåtal av alla hennes recept som faller mig smaken (smörkolan, saffransbicottin och smulpajen) men man kan såklart inte gilla allt.

Polkagris är nog individuellt från familj till familj om man tycker det är juligt eller inte. Utseendet tycker jag är juligt i och för sig, men smaken hör inte julen till för mig.

Svar: Mmm hennes biscottirecept ska jag testa i år. Har hört att det ska vara bra. Och i ärlighetens namn har jag inte testat så mycket RECEPT av henne - men hon har inspirerat till massa utveckling av mina egna favoritrecept. Förra året bakade jag systrarna Eisermans biscotti, och det var ett recept från helvetet. Suck.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-06 | 11:06:43
Bloggadress: http://sannasjul.blogspot.se
Ninni säger:

Snacka om läckra drinkar! De låter faktiskt inte så goda men det är så snygga att man får kust att göra dom ändå. :')

Svar: Nej jag måste fila på det där med polkagrisdrinken. Men man kanske skulle kunna göra en "mintchokladmartini" (där det enda som påminner om en äkta martini är glaset det serveras ur...)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-06 | 17:45:31
Bloggadress: http://ninjapuff.se
Fridolin säger:

Klarar inte heller av Martha riktigt men tror att det är för att hon inte känns äkta. Hon försöker representera en självsäkerhet som uppenbarligen inte är alltför djupgående eftersom hon blir helfladdrig och snudd på nedlåtande när expertpysslarna dyker upp. Som att hon måste hävda hur bra just hon är hela tiden. Misstänker att mycket av arbetet på sajten är duktiga medarbetares förtjänst...Drinkarna ser fina och inbjudande ut även om tomtedrinken ser ut som något för barn, vilket vi väl inte rekommenderar? :)

Svar: Skönt att vi är flera. Ställer samma fråga till dig som jag gjorde till Sanna: Vad tycker du om Leila då? Hon är också en sån som jag älskar att hata. Goda saker, falskt leende och en "jag vet bäst"-attityd som får mig att nästan (men bara nästan) stänga av TV:n. Men det gör jag inte. För man KAN ju missa något. Eller så får man se henne göra zabaglione igen.... Klart barn ska få dricka drinkar. Bara det inte är nån sprit i så :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-16 | 19:59:19
Bloggadress: http://fridolinsjul.blogspot.com
Fridolin säger:

Gillade Leila när hon kom sen blev det bara en massa skälmska blickar och tillgjorda kommentarer och cupcakes och coookies på längden och tvären och nu senast whoopies...Vill nog gärna se någon ny i rutan.

Svar: Vem vet. Det kanske kommer nåt nytt stjärnskott i "hela sverige bakar". Vi får hålla tummarna.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-09-18 | 07:57:46
Bloggadress: http://fridolinsjul.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback