Ransoneringskort

Hon som skulle ransonera (dvs undertecknad) kom hem igår med Isabellas. Den var sådär om jag ska vara ärlig... Inser dock att det är lika bra att skriva vad som ska inhandlas. Eller kanske framförallt vad som INTE ska inhandlas...
 
Hittade nedanstående lista hos Svensk Jul... Jag har sorterat den i datumordning och lagt till Allt Om Mat... Dock utan datum...
 
Allers Jul – 9 oktober.
101 idéer julnummer - 16 oktober
Isabellas (Pynta & pyssla inför ADVENT & JUL!) - 16 oktober
Stora Juljournalen – 18 oktober.
Drömhem - 23 oktober
Underbara Idéer – 25 oktober ?? Vad är detta för tidning? Nån som har läst och kan tipsa?
Gods & Gårdar – Klassisk Jul – 25 oktober.
Minnenas Journal Julefrid – 25 oktober.
Allt i hemmet 25 oktober.. Kanske. I alla fall om de inte återvinner omslaget ett tredje år...
Hus & hem 30 november
Underbara Julhem – 30 oktober.
Amelia Jul – 30 oktober.
Matmagasinet Julspecial 30 oktober
Lantliv jul och pyssel 8 november
Allt om mat - datum??
Isabellas 27 november (Äntligen – jul och nyår!)
Hembakat 13 november
Baka 4 december
 
6 - 8 tidningar alltså. Det är tillåtet. Det är fullt acceptabelt. Sen är det enough! Så när det börjar droppa in recensioner på tidning efter tidning efter tidning: Skicka mig på rehab! Ok?

Kommentarer
Camilla säger:

Oj vad bra att få en lista på jultidningar! Jag har faktiskt inte ännu köpt en enda jultidning vilket är lite konstigt när det handlar om mig ;) Ha en skön torsdag, KRAM

Svar: Köp en inför helgen. Och så myser du med jultidning och lite glögg?! Doktor Nilsson ordinerar :-D Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-18 | 09:40:53
Bloggadress: http://norrena.blogspot.com
erika säger:

som jag letat efter en lista över jultidningarna i år! Vad kul! tack! jag försökte hitta Isabella igår men fanns ingenstans i stan, får leta mig ut till en större affär utan för stan idag tror jag och få hem stora juljournalen också! Den var bäst förra året tycker jag men har inget att jämföra med från tidigare år. Antar det är många som köper sin första jultidning varje år som inte sett pyssel som för veteraner är upprepning :) så kan vara ok i måttlig mängd tycker jag. Lycka till med att hålla dig från att köpa för många! :)

Svar: Glad att kunna hjälpa till :-) Ahh jag hittade Isabellas på hemköp. Såg den även på pressbyrån.. Så den borde finnas lite överallt?Tack för lyckönskningen - den kan jag behöva!!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-18 | 13:16:34
Alexandra - Pysselmaniker säger:

Behövde lite uppmuntran idag så köpte med mig bland annat Isabellas när jag var nere på stan. Sedan var det skönt att bädda ner sig och bläddra lite :) Första gången jag köpte den, tyckte den var helt okej! Favoriten kan vara delen med kottar :) Hittade en annan som hade lite kul i sig, från Hemmets journal tror jag det var... Men tyckte 79 kr var lite saftigt :( Iaf om man köper på sig ett par tidningar.

Svar: Men å andra sidan brukar Juljournalen vara superbra... Mer nästan som en bok. Och minns jag rätt så är den i princip reklamfri. Så den är nog rätt prisvärd ändå :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-18 | 18:40:05
Bloggadress: http://pysselmani.blogg.se
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Ha ha ja du, även här är det ransonering eller iaf handbromsen i som gäller, ska ta det liiite lungt med julandet fram till november i år tänkte jag, men hur jag lyckas är en annan femma ;-P
KRAM KRAM

Svar: Känner jag dig rätt så kommer du att lyckas. Bara det att det kommer att komma ett litet "miss" framför :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-18 | 19:18:24
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Emelie - Emelies Christmas säger:

Galet mycket jultidningar :P Det kommer nog bli en hel del för mig...

Svar: Knark är gott ;-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-19 | 06:05:04
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback