Jag älskar din blogg!

Igår var en väldigt bra dag. Det flöt på fint på jobbet. Det singlade några snöflingor i luften när jag gick hem från jobbet. Jag tog äntligen tag i monsterhögen med tvätt, så nu bor allt i garderoben. Min syster med familj anlände för ett besök över helgen. Senare på kvällen singlade stooooora, fina lapphandskar och målade marken vit.
 
Som om det inte vore nog... När jag kom hem möttes jag av en I ♥ your blog med följande motivering:
 
Erica med bloggen Tomtens dotter för att du med en smittande entusiasm sprider julglädje året runt, vilket jag inte hade en aning om att jag skulle uppskatta innan jag mötte dig och för att du var den första som verkligen visade mig bloggvärldens storhet.
 
Den som gladde mig med dessa ord var Pia, Queen Of Kammebornia. Stort tack. Detta gladde mig! Mycket!
 
Reglerna för utmärkelsen är
 
1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg
 
Sååå... Nu ska jag välja ut fem favoriter. Av typ sjuhundra.. Nej inte så många. Men ni är ett gäng som jag följer slaviskt. Så för att förenkla urvalet lite så bestämmer jag mig för att begränsa mig till julbloggar. (förra gången jag passade kärlek vidare så gjorde jag precis tvärtom så det känns rättvist!)
 
Hellys jul: Egentligen är kommentar överflödig. I mitt tycke den bästa julbloggen. Julbloggarnas Pippi Långstrump. Finurlig och pillemarisk liksom :-)
 
Jul i tomteverkstan: Här finns mycket tips på fina arrangemang, ondskefulla kakbilder och härliga bilder. Vi har inte samma julstil alls, men det är ofta där man kan hitta saker som man inte tänkt på själv.
 
Julbloggen: Ytterligare en blogg med massvis med härliga och inspirerande bilder. Och en massa pluspoäng för att hon tog initiativ till en julbloggsträff, något som vi många funderat på, men som ingen yttrat.
 
Xmasfreak: Ett Mecka för oss som gillar julmusik och julfilmer. Här får man massvis med tips på både gammalt och nytt. Me like a lot!
 
Jul i Laloland: Så långt ifrån min egen julstil som man kan komma. Hey, tjejen har en rosa gran och äter inte kött. Men jag gillar verkligen den bloggen - kanske just för att vi är så olika?
 
Så.... Nu återstår det bara att önska er en riktigt härlig fredag!!

Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

en härlig fredag till dig med <3 Ska bums kika in i den av bloggarna ovan som jag inte är bekant med, alltid bra med nya tips! KRAM

Svar: Kram på dig med. Och önskar dig en härlig söndag istället :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-26 | 09:09:07
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Helly säger:

ÅH! Men ÅH! Tack sötaste du, så otroligt överväldigad!!! TACK! Med stor ödmjukhet tar jag emot denna fina gåva och ska förvalta den väl. Wow, vilken start på fredagen!!
STOR KRAM!

Svar: :-) du förtjänar vartenda ord! Och jag är ganska mallig efter att ha läst vad du skrev om mig också ska du veta! KRAM
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-26 | 09:33:30
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Linda säger:

Dom sidorna ska jag kolla upp när jag har tid. Tack för länktipsen.

Svar: Do it! Har en känsla av att du kommer att gilla Jul i Laloland :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-26 | 12:08:07
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Helen Barck säger:

Alltid spännande att hitta till nya bloggar,
nu tittar jag runt här lite närmare!
Grattis förresten!
Kram Helen

Svar: Hej hopp!Välkommen till min lilla vrå här i cyberspace.
Hoppas att du trivs och kommer tillbaka! Ska spana in ditt place när familjen åkt hem,

Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-26 | 16:02:15
Bloggadress: http://www.helensuniversum%40blogspot.se
Queen of Kammebornia säger:

Vad roligt, för snart släpper jag loss min julgalna sida och då blir det kul med lite fler julbloggar, tack för tips. Stor fredagskram till dig!

Svar: Det ska bli så kul att se när du kommer igång med julandet :-) Är du en "all in" eller en "less is more" ?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-26 | 22:09:00
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se
Emelie - Emelies Christmas säger:

Grattis! Det är du verkligen värd :)

Svar: Tack Emelie! Nu blev jag glad
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-27 | 17:47:00
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Wladimir aka Xmasfreak säger:

Tack, åh tack! Jag vet inte vad jag ska säga. Du har gjort min helg! Tack så mycket!

Svar: Tack själv :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-28 | 06:31:10
Bloggadress: http://xmasfreak.blogspot.se
Queen of Kammebornia säger:

Man kan nog kalla det all-in, Bullerbyn here we come :)

Svar: Det ska bli jättespännande att följa när du kör igång!!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-28 | 09:50:36
Bloggadress: http://queenofkammebornia.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback