Glöggfest?

Ja. Jag har tråkigt. Jag mår så pass bra vid det här laget att när jag sitter tyst och stilla i soffan så känns det rätt okej. Långt ifrån bra. Men okej. Men så fort jag GÖR någonting behöver jag konstgjord andning och något som får hjärtat att halvera slagrytmen. Suck!
 
Igår var jag till doktorn, och passade så klart på att äta lunch och handla hem lite mat när jag ändå befann mig i centrum. Sen började promenaden hem. Efter hundra meter gav jag upp och ringde en taxi som fick köra mig de resterande 400 meterna. Sen tog jag en tupplur på det.

Nåväl. Nog med gnäll.
Eftersom jag har tråkigt har jag börjat fundera på årets glöggfest. När den går av stapeln är bestämt sedan länge: andra advent innebär glögg hos mig. Vilka som ska bjudas (det blir fler och fler i takt med att folk stadgar sig och ynglar av sig). Vad man ska tugga på. Jag har min beprövade meny (se HÄRHÄR, HÄR och HÄR) men jag brukar alltid försöka hitta på något nytt också. Nåt fint.
 
 
Just nu lutar det åt att det blir plumpudding. Eller rättare sagt chokladmuffins förklädda till små söta plumpuddingar. Denna bild har jag hittat på den underbara bloggen Bakingdom. Där finns så klart även recept och tillvägagångssätt om någon annan blir sugen :-)

Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Svar: Jamen vi hade nog rönnbär då också. Den 15 september var det då helt rött så... nu är det snart inga blad kvar i endel rönnar. Medan vissa har alla löv kvar. undra vad det beror på???

Men du.. krya på dig. Verkar vara en seg förkyling det där.

Svar: Inte en susning... Rönnbär kan jag inte mycket om...
Och TACK. Det känns lite bättre idag. Hade en helkväll med glögg, glass och film igår, och idag blir det nog något liknande. Men utan glassen..
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-12 | 16:30:42
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Jessica säger:

sv: Ja, dom var supersnygga. Passar nog perfa i en grön, fin, doftande gran =)

Stackare som behövde taxi - jag hoppas du kryar på dig fort!

Svar: Känner mig definitivt piggare efter en fredagkväll med Tim Burton, Ben&Jerry och glögg. Idag känns det mycket bättre. Tack för din omtanke :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-12 | 21:13:09
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.se/
Emelie - Emelies Christmas säger:

Jag ska också försöka få ihop en glöggfest i år. Det blir min första i så fall :) Det skulle i alla fall vara hur roligt som helst om det blev av!

Svar: Tipset: Se till att "pinka revir" snabbt... Helt plötsligt har alla bjudit in till glögg och då står man där utan lämpligt tillfälle... Ingen i min bekantskapskrets skulle få för sig att ha glöggfest på andra advent längre :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-12 | 22:37:30
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

men stackare!!! Det var en envis sjukdom. Glass och godis kanske hjälper? Åtminstone så piggar det upp.
KRYA PÅ DIG!

Svar: Känner mig definitivt piggare efter en fredagkväll med Tim Burton, Ben&Jerry och glögg. Idag känns det mycket bättre. Tack för din omtanke :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-13 | 10:51:59
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Helly säger:

Riktigt söta små bakverk. Jag brukar alltid få med mig hem en sådan där plumpudding och så tror jag varje gång "jo men det är ju gott" och jag har alltid fel. Mastigare historia får man leta efter och det tar lång tid att tillaga och sen det där romsmöret ska vi inte tala om... Men jag kovar dig, när jag åker hem från London nästa gång så är en sådan där bumling med i väskan! Vet hur det blir...

Svar: Haha jag har faktiskt aldrig provat. Men efter att ha läst otaliga recept så måste jag säga att jag inte är speciellt lockad heller... Men du. Berätta för din mamma att du inte ska köpa någon plumpudding i år, och att hon ska kidnappa ditt visakort när du gör en ansats att köpa i alla fall?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-13 | 21:16:41
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Alexandra - Pysselmaniker säger:

Haha! Jag kom visst inte tillräckligt långt ner på din blogg, fastnade på glöggen och sedan glömde jag totalt vilken tanke jag först haft :)

Oj oj oj, du får inte ge mig så här mycket inspiration! Jag börjar tänka på tok för mycket på jul nu ;) (just det ja, i matstöket ikväll glömde jag helt bort att jag köpte en jultidning i affären, tänk att de redan dykt upp!)

Svar: Ähhhh det är BRA med inspiration! Och recepten är beprövade och dundergoda, så det är bara att köra på. Och ska man begränsa sig så kör man Union Squares barnötter, peppisar, ädelost, baconlindad ölkorv och pepparkaksmuffins. Då är man home safe alla gånger
Ahh jag shoppade också jultidning. 101 idéer så klart, antar att det var den som fick följa med dig hem också?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-16 | 20:14:25
Bloggadress: http://pysselmani.blogg.se
Alexandra - Pysselmaniker säger:

Nix, 101 idéer hamnade i brevlådan i fredags, i affären hittade jag Allers julmagasin. Köpte den förra året och tyckte den var helt ok, så hoppas årets tidning ligger på samma nivå :)

Svar: Jo, för dig som gillar att virka och sticka så är den ju bra antar jag. Jag har köpt den de tre första åren, men i år skippar jag den. Det har varit i princip samma saker, och även om det är bra så känner jag att jag redan har dem i tidigare års upplagor...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-16 | 20:59:12
Bloggadress: http://pysselmani.blogg.se
Alexandra - Pysselmaniker säger:

Det är nackdelen med många tidningar, efter ett tag känns det som att de inte tillför något nytt. En jättekul tidning (på tyska) som jag hittat på Pressbyrån återanvänder faktiskt bilder från förra och förförra årets jultidning. Jättetrist! Som tur är dyker det upp andra, nya tidningar så något nytt och kul lyckas man komma hem med emellanåt ;)

Svar: mmm... Här har vi ett annat talande exempel på det: http://julilaloland.blogspot.se/2011/10/varfor-forstora-ett-vinnande-koncept.html Det är jättetråkigt, man betalar ändå rätt mycket pengar för tidningarna... Det är tur att det är gratis att läsa på inspirerande bloggar.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-16 | 21:23:41
Bloggadress: http://pysselmani.blogg.se
Em säger:

BRA! Då kan jag hoppa in här och leta recept och inspiration till min glöggfest som kommer bli den första jag anordnar. Blir alldeles pirrig i magen av tanken på det. Det måste ju bli bra, jag får ju inte förolämpa julen! ;)

Svar: Glöggfest är en bra tradition! Se till att pinka in revir på en helg lite kvickt bara... Efter ett tag är de upptagna. Och om man pinkar flera år i rad så är den reserverad även kommande år... Ingen av mina vänner skulle få för sig att ha glöggfest andra advent numera :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 11:24:07
Bloggadress: http://swedishxmas.wordpress.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback