Dufvenkrooks alkoholfria glögg

Fredagar innebär fredagsfika på jobbet. Gillar den rutinen, sitta och snacka lite helgplaner och övrigt krafs och bara hänga lite. Igår tyckte jag att det var dags att köra glöggpremiär på jobbet, men eftersom det är några timmar kvar att jobba så fick det bli en alkoholfri sådan.
 

Glögg, gorgonzola, brie och pepparkakor. Det är fredagsfika i min smak!
 
Dufvenkrooks starkvinsglögg är en av mina favoritglöggar. Det var faktiskt den som fick mig att börja gilla starkvinsglögg en gång i tiden. Och det var den jag skrev om i mitt allra första blogginlägg.
 
Anyway. Jag har fått glögg att provsmaka även från Dufvenkrooks och en av dessa flaskor delade jag med mina arbetskamrater igår. Eftersom jag älskar deras starkvinsglögg så var förväntningarna höga även på den alkoholfria varianten.
 
Glöggen är gjord på ett avalkoholiserat rödvin. Den är god. Egentligen varken mer eller mindre. Traditionell utan att sticka ut åt något håll. Balanserad kryddsmak, utan att någon av kryddorna tog överhanden. Inte så farligt söt heller. Plus i kanten för att den är ekologisk.
 
Alkoholhalt: mindre än 0,5%
 
Betyg:
1. Hej soptunnan!
2. Flaskan blir uppdrucken, men inskaffas inte igen
3. Helt okej. Kan absolut köpas igen om favoriterna är slut.
4. Toppen! Detta blir en återkommande glögg.
5. Underbar. Denna måste hamstras för att aldrig någonsin riskera att vara utan.

Kommentarer
Johanna säger:

Vad roligt att den var god :) Nu blir jag också sugen på att smaka den!

Svar: Gör det :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-20 | 18:23:20
Bloggadress: http://arildsdottir.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback